Gå til innhold

SS-soldater, hva fortjener de?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis forslaget er å straffe 60-80 åringer som var SS soldater under krigen,

Hatt matte på skolen? ;)

En person som er 60 år gammel er følgelig født i 1945, det samme året som 2VK sluttet. Minimumsalderen for personer som deltok under krigen er ~75 år hvis de deltok som 15-åringer helt på slutten av krigen.

Jeg har hatt matte vettu! Tenkte bare ikke over disse flotte tallene men du skjønte vel poenget mitt? Det å pine folk pga hva de gjorde for over 60 år siden som de stort sett angrer på, blir i mine øyne feil. Det blir ikke bedre av at disse menneskene er ganske gamle. La nå de leve sine siste dager i fred, tror du ikke samvittigheten deres har straffet dem nok over disse årene?

Lenke til kommentar
Med så mange folk rundt deg så ville du nok ikke likt hvordan det utartet seg etterpå du har drept personen de alle så opp til.

Snakk om rundjuling 

Hvis man skjøt,heiv fra seg våpnet og gjemte seg i folkemngden så skulle det kunne ha gått bra,en lydemper hadde vært en stor fordel.Sikkert noen som ville ha ofret livet for å drepe han.

På slutten av krigen ville det nok være vanskelig å gjøre det.Det jeg synes er rart er at ingen gjorde det i begynnelsen av krigen,eller før fordi de innså at Hitler var gal og bare ville komme til å ødlegge for de andre i Tyskland.

#1 En lyddemper demper ikke lyden på samme måte som i CS i virkeligheten; den er kun for å unngå hørselsskader pga. ekstremt lydnivå på smellene.

#2 Hitler talte kun til folkemengder som hadde blitt sjekket for våpen osv. når man begynte å skjønne at han var farlig. Etter hvert talte han kun på båndopptaker, så ble dette sendt senere på radio.

Lenke til kommentar

#1 En lyddemper demper ikke lyden på samme måte som i CS i virkeligheten; den er kun for å unngå hørselsskader pga. ekstremt lydnivå på smellene.

Avhengig av mengden krutt og størrelsen på lyddemperen, så er det ingenting i veien for å dempe lyden til det høres ut som et klikk.

Lenke til kommentar
En lyddemper demper ikke lyden på samme måte som i CS i virkeligheten

Hvem har sagt det?Jeg spiller ikke CS.

En lydemper kunne gjort det vanskeligere å høre hvor smellet kom fra.

Muligheten for at det skulle gått ann å ligge på et tak,eller stå i et vindu et sted i Berlin burde gått.Personen som kunne ha gjort det ville nok regne å bøte med livet etterpå så han måtte nok vært villig til å ofre livet i værste fall hvis han ikke var veldig listig.

Hvis noen hadde nok vilje og mot kunne det nok gått(ikke uten grunn mennesket har klart å komme seg til månen).

Realiteten er jo at det ikke har skjedd så det går ann å gruble resten av livet,men jeg er overbevist om at det kunne ha fungert på rette tidspunkt,på rette sted og med rette person.Da tipper jeg SS hadde mistet hodet en stund.

Hehe 17 mai i dag.

Lenke til kommentar
En lyddemper demper ikke lyden på samme måte som i CS i virkeligheten

Hvem har sagt det?Jeg spiller ikke CS.

En lydemper kunne gjort det vanskeligere å høre hvor smellet kom fra.

Muligheten for at det skulle gått ann å ligge på et tak,eller stå i et vindu et sted i Berlin burde gått.Personen som kunne ha gjort det ville nok regne å bøte med livet etterpå så han måtte nok vært villig til å ofre livet i værste fall hvis han ikke var veldig listig.

Hvis noen hadde nok vilje og mot kunne det nok gått(ikke uten grunn mennesket har klart å komme seg til månen).

Realiteten er jo at det ikke har skjedd så det går ann å gruble resten av livet,men jeg er overbevist om at det kunne ha fungert på rette tidspunkt,på rette sted og med rette person.Da tipper jeg SS hadde mistet hodet en stund.

Hehe 17 mai i dag.

Det lureste da er å ha et kjempesmell, som blir reflektert fra alle mulige vegger osv. right? Ville hvertfall jeg trodd var lurest.

Lenke til kommentar

herregud ... hørt en lyddemper? Mulig den demper ertepistoler som bruker salonggæver kuler, men generelt så demper de ikke noe særligt. Man kan altså ikke skyte med lyddemper uten at noen hører det slik som i film.

Grunnen til at man da ser snikskytter-rifler med lyddemper er da fordi demperen har en god egenskap at man har vanskeligere for å høre HVOR skuddet kommer fra ... ikke for fjerne lyden.

den satt tenker jeg.

Og det med de soldatene ... foreldelsesfristen i norge er 20år, dette fordi det er meningsløst å komme 60år etterpå å si at man skal i fengsel.... tåpeligt.

Lenke til kommentar
herregud ... hørt en lyddemper? Mulig den demper ertepistoler som bruker salonggæver kuler, men generelt så demper de ikke noe særligt. Man kan altså ikke skyte med lyddemper uten at noen hører det slik som i film.

Grunnen til at man da ser snikskytter-rifler med lyddemper er da fordi demperen har en god egenskap at man har vanskeligere for å høre HVOR skuddet kommer fra ... ikke for fjerne lyden.

den satt tenker jeg.

Og det med de soldatene ... foreldelsesfristen i norge er 20år, dette fordi det er meningsløst å komme 60år etterpå å si at man skal i fengsel.... tåpeligt.

Nettopp.

Konklusjonen ang. lyddempere på rifler er "de demper lyden sånn at du ikke får hørselsskade av å skyte med dem.

Mener å ha lest/sett på ett eller annet faktaprogram (mest sannsynlig på discovery) at en GOD lyddemper til pistol dempet lyden til... omtrent det samme som å denge ett stooort leksikon ned i en bordplate så hardt man kan... Men jeg har også hørt at en MP5 med innebygd lyddemper og rett ammunisjon kan dempes ned til "omtrent" bare lyden av bolten som beveger seg frem og tilbake.... men da snakker vi subsonisk pistol ammunisjon og avstander på mindre enn 50 meter... og nymoderne teknologi :p

Snikskyttere bruker ikke lyddemper uansett. De bruker flammedemper. Det er nemlig MYE vanskeligere å høre hvor en lyd kommer fra (man vil ha ekko refleksjoner fra diverse overflater som forvirrer, lyden kommer etter den visuelle effekten av kula o.s.v.), enn å se munningsflammen...

Men uansett, å drepe hitler ved å skyte ham på talerstolen og så prøve å gjemme seg i mengden er ett selvmordsoppdrag uten like. Det er omtrent umulig å ungå å bli sett... det er tross alt 1000x fanatiske tilhengere der, også rundt deg.

SS bevokter dessuten omgivelsene..alle ble nok sjekket meget grundig før de fikk lov til å delta på slike møter...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Men uansett, å drepe hitler ved å skyte ham på talerstolen og så prøve å gjemme seg i mengden er ett selvmordsoppdrag uten like. Det er omtrent umulig å ungå å bli sett... det er tross alt 1000x fanatiske tilhengere der, også rundt deg.

SS bevokter dessuten omgivelsene..alle ble nok sjekket meget grundig før de fikk lov til å delta på slike møter...

Ikke uten grunn mennesket har klart å komme seg til månen!Så sant så sant!

Kennedy ble drept av en sniper,de burde hatt bedre muligheter til å spore opp en snikskytter med den teknlogien de hadde den gang,han ble vel heller ikke tatt?

Lenke til kommentar

det har litt med:

(forskjellige teorier)

1. det var CIA som drepte ham og dekket opp situasjonen i etterkant. Skuddene kom jo dessuten ikke bare fra der granskingen i etterkant vil ha det til. (er det noen i dag som fremdeles tror at Lee Harvey Oswald var alene??)

2. Han var ett bevegelig mål, i åpen bil gjennom en by. Det er litt flere steder å gjemme seg der. (Han trosset også sikkerhetssjefene sine ved å kjøre i åpen bil...)

3. det var heller ikke de samme voldsomme sikkerhetstiltakene man ser rundt POTUS i dag (det er litt på grunn av kennedy at POTUS har den sikkerhetsoppfølgingen han har i dag.

Lee harvey Oswald ble tatt bare få timer etter attentatet, men ble drept av en nattklubb eiger ved navn, Jack ruby da han ble brakt inn(eller ut?) av politistasjonen, så ingen fikk vite hva som egentlig skjedde...

edit:

POTUS = President of the United States.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...