B4stian Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Etter at pcen min har stått og idlet i over 30 minutter går alt veldig tregt. Den skriver 1 bokstav i sekundet og å spille spill er helt umulig. Har søkt igjennom maskinen for både virus og spyware, men fant ingenting. På oppgavebehandlinga er det heller ikke noe annet som jobber, hva er galt? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Er det lenge siden du formatérte den? Hvor mye minne har du? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Er det lenge siden du formatérte den? Hvor mye minne har du? Ikke så lenge siden. Jeg har 1024 mb Corsair minne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Er det lenge siden du formatérte den? Hvor mye minne har du? Forstår ikke hvorfor alle tror at formatering er beste løsning på alle problemer. OT: Du kan jo åpne Oppgavebehandling (Windows) og se om CPU-bruken øker etter den har vært idle en stund, hvis dette skjer har du sannsynligvis virus/spyware eller noe annet kliss i PCen din. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Er det lenge siden du formatérte den? Hvor mye minne har du? Forstår ikke hvorfor alle tror at formatering er beste løsning på alle problemer. OT: Du kan jo åpne Oppgavebehandling (Windows) og se om CPU-bruken øker etter den har vært idle en stund, hvis dette skjer har du sannsynligvis virus/spyware eller noe annet kliss i PCen din. Grunnen til at en pc bør formatéres(spesiellt med windows), er at en del søppel ikke blir tatt av antivirusprogrammer og antispywareprogrammer. Bruker pcen windows, og har ikke vært formatért på tre år, så bør det absolutt gjøres nå. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Er det lenge siden du formatérte den? Hvor mye minne har du? Forstår ikke hvorfor alle tror at formatering er beste løsning på alle problemer. OT: Du kan jo åpne Oppgavebehandling (Windows) og se om CPU-bruken øker etter den har vært idle en stund, hvis dette skjer har du sannsynligvis virus/spyware eller noe annet kliss i PCen din. Grunnen til at en pc bør formatéres(spesiellt med windows), er at en del søppel ikke blir tatt av antivirusprogrammer og antispywareprogrammer. Bruker pcen windows, og har ikke vært formatért på tre år, så bør det absolutt gjøres nå. Nei, ingen som bruker noe av cpu'en min, det som er rart. Og har formatert ca. 3 ganger i året og senest for 60-70 dager så det er da ikke problemet! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Er det lenge siden du formatérte den? Hvor mye minne har du? Forstår ikke hvorfor alle tror at formatering er beste løsning på alle problemer. OT: Du kan jo åpne Oppgavebehandling (Windows) og se om CPU-bruken øker etter den har vært idle en stund, hvis dette skjer har du sannsynligvis virus/spyware eller noe annet kliss i PCen din. Grunnen til at en pc bør formatéres(spesiellt med windows), er at en del søppel ikke blir tatt av antivirusprogrammer og antispywareprogrammer. Bruker pcen windows, og har ikke vært formatért på tre år, så bør det absolutt gjøres nå. Man _MÅ_ ikke formatere. Kjører PCen uten noen form for antivirus, eneste jeg har er at jeg sitter bak NAT, med alle unødvendige porter blokkert, og så har jeg Sygate Firewall på PCen. Å formatere hver uke er bare tåpeligt uansett, du vinner ikke noe på det. Bruker man PCen korrekt vil det aldri bli noe problem. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har du forsøkt å defragmentere harddisken? Noen programmer indekserer maskinen når den ellers ikke er i bruk, f.eks søkefunksjonen i windows, og Office XP (vet ikke om office 2003 gjør dette). Dette slik at søk skal gå raskere når du leter etter noe. En fragmentert harddisk vil ta lengre tid å indeksere. Lenke til kommentar
torezz Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Du kan jo prøve å scanne pc'n med antispyware.... Microsoft Antispyware, eller Ad-aware SE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå