kjett Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 hvor får jeg kjøpt hovekort som støtter via c3 prosessor ? Eller andre hovedkort i mini itx formfaktor.. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 På denne siden finner du en oversikt over en rekke hovedkort som er godkjent for bruk med VIA C3. Men merk at dette er langt fra alle. Deretter er det bare å starte søkingen i prisguiden :smile: PS: Det vil forresten dukke opp en test av VIA C3 (testes mot Celeron) på HW.no om ganske kort tid. Lenke til kommentar
kjett Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 takker ! inbiller meg at c3 kan bli en grei løsning for en divX box.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg har sett noen ytelsetester av C3. De var IKKE imponerende, dselv ikke tatt effektutviklingen (max 12W?) i betrakting. Det er jo ikke rart den går kjølig ... den gjør jo nesten ingenting. I den testen yter en 1GHz C3 ca 30-90% av en Celeron 1GHz. Du kan altså sammenligne den med en Celeron 300-900MHz, avhengig av hvilken test du kjører. Hvis du har et S370-hovedkort fra før er det klart beste ytelse/pris valget en Celeron fremfor C3. Har du ikke hovedkort fra før, ville jeg valgt Athlon XP. Den ligger jo i samme prisklasse nå, men har mye høyere ytelse, bedre chipsett og oppgraderingsmuligheter enn både C3 og Celeron. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 poenget med via prosessoren er vel at en skla kunne klare å kjøre bare med passiv kjøling eller en kabinettvifte.. klarer vel ikke det med en xp? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-11 17:27, Stonescream skrev:poenget med via prosessoren er vel at en skla kunne klare å kjøre bare med passiv kjøling eller en kabinettvifte..klarer vel ikke det med en xp? Jovisst, men du må kjøre den sakte nok og med lav nok spenning så går det fint. Finn et hovedkort som støtter Vcc=1,1v og klokk prosessoren ned til ca 1,2GHz så skal du se en lydløs racer... Kan love deg en XP på 1,2GHz ruler stort over C3. Desverre støttet mitt nye hovedkort (MSI KT3 Ultra) kun ned til 1,725v så nå må jeg ha cpu-vifte. Tidligere kjørte jeg en Athlon T-bird 1000 på 800MHz og 1,2v helt uten cpu-vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå