ccalz Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 jeg er en stolt eier av en ny switch ,men jeg får bare internett til de to maskinene som er koblet sammen,noen her som veit hvordan jeg kommer i lan med de? dele filer osv. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Bare et par spørsmål først: - Hvem har du internett i fra? - Hva får du vist du kjører ipconfig /all på de to maskinene? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 prøvd å skru av brannmuren eller? får aldri til nettverk mellom pcer me den på.. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 windows xp på begge maskiner? sjekk at dere har samme ip Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 windows xp på begge maskiner? sjekk at dere har samme ip Hvafornoe? Man vil da vitterlig ikke ha samme IP på to maskiner... Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 windows xp på begge maskiner? sjekk at dere har samme ip Hvafornoe? Man vil da vitterlig ikke ha samme IP på to maskiner... ok, omtrent da f.eks 111.111.111.1 og 111.111.111.2 og ikke 111.111.111.1 og 444.333.222.12 Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 windows xp på begge maskiner? sjekk at dere har samme ip Sjekk for all del at maskinene ikke har samme IP De må derimot ha IPadresse i samme subnett. eks x.x.x.y og x.x.x.z Sørg for at begge maskiner tilhører samme arbeidsgruppe, og at du åpner XPs innebygde brannmur for fil og skriverdeling. Dessuten må du dele ut minst en mappe. For å sjekke forbindelsen kan du fra command prompt på den ene maskinen skrive "ping x.x.x.x" Der x.x.x.x er IPadressen til den andre maskinen. Dette ble rotete, men spør hvis du ikke forstår Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå