carl-kr. Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) hei! innstalerte mitt nye 6600gt for akkurat en uke siden. har fungert helt strålende,men nå for 15 minutter siden slo skjermen seg plutselig av har tatt ut kortet og satt det inn igjen..det starter opp, men slår seg av igjen etter 2min! kortet har holdt fin temperatur og ellers vært veldig stabilt helt til nå. kortet har en 4pin strømkontakt. vet ikke hva jeg skal gjøre,har mest lyst til å gråte (jeg har nå måtte sette inn mitt gamle fx5600) er desperat etter hjelp! Endret 5. mai 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Modda kjøler? Overklokka? God nok PSU? Lenke til kommentar
chil Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 reklamasjon! hvis du ikke har kødda til kortet selv Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Modda kjøler?Overklokka? God nok PSU? ingenting er klokket. spesifikasjonene mine står i signaturen. så det er ødelagt mener dere? kan ikke være noe feil jeg har gjort i instalasjonsfasen? som sagt har det fungert bra i en uke. gode score i 3dmark osv... Endret 4. mai 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) ringte elkjøp kundeservice. engelsk support etter 20.00! , men jeg fikk med meg litt fordet. han ba meg: - ta ut kortet å la det hvile en stund. - kjøre system gjenoppretting (noen dager tilbake) - kjøre sikkerhetsmodus ellers så sa han at det kunne ha blitt lastet ned noe/oppdateringer som kortet ikke likte... ikke vet jeg... la kortet på pulten i en time.. satte det inn og det fungerte som normalt... det har ruslet og gådd nå i 30min. sitter anspent med dataen nå,nesten bare å venter på at kortet skal kødde! skal innrømme at jeg har styra en del med drivere denne uka for å finne den beste.kansje jeg har en "driverfloke" eller noe sånt? holder på å laste ned drivercleaner:PE jeg har aldri brukt driver cleaner før og lurte på om det kansje er noen som kan gi meg en kort innføring av dette? har heller aldri skiftet skjermkort som må ha extra støm, så kansje jeg har plugga strømmen fra kortet på en "kurs" som ikke tålte mer strøm.. noen innvendinger? (nå skreiv jeg mye, så da blir det sikkert mye skrivefeil også) Endret 4. mai 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Drivercleaner er ganske enkelt å bruke. Trykk på det du vil fjerne, så fjernar programet det. Der du har kopla til 4-pins kontakten...du har vell ikkje noko anna på dei same ledningane slik som harddisk, cd-rom? Då trekk dei strøm frå skjermkortet. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Der du har kopla til 4-pins kontakten...du har vell ikkje noko anna på dei same ledningane slik som harddisk, cd-rom? Då trekk dei strøm frå skjermkortet. tror du er inne på noe der sjønner du!! har slik gjennomsiktig vegg på kabinettet..dær sitter en 80x80mm vifte. tror jeg har kobbla korte på samme ledning som vifta tror jeg da..såg ikke så godt på dette når jeg tok den ut. men det er et virrvarr med ledninger i kabinettet og jeg har bare peisa kortet på en ledig kontakt har nå kjørt driver cleaner.. får samme score som tidligere i samtlige 3dmarks! håper det ikke begynner å kødde igjen! da bryter jeg sammen,hehe! Endret 4. mai 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 kortet surrer å går enda...sjønner ikke hva som gikk av kortet igår. noen som har vært med på at et skjermkort har køddet en gang, men har hadd lang levetid fordet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå