Knut Arne Vedaa Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Noen som vet hvem som selger PS/2 til USB adapter? (Dvs. for å koble PS/2 mus og tastatur til USB port.) Og, enda bedre: PS/2 (eller USB) til COM (seriell) adapter (dersom dette er teknisk mulig)? Evt. noen som selger, eller hvor man kan få tak i, gamle serielle mus. Mvh. Knut Arne Vedaa Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) serielle mus fås på loppemarkedet =) og usb->ps2 fås her http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4987 ps/2 til usb/og motsatt antar jeg clas ohlson og komplett skal ha mye for disse adapterene Endret 4. mai 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 np, virker som om det egentlig kan lønne seg å kjøpe en usb + ps/2 mus siden jeg tror du får med ett slikt adapter automatiskt da (sjekk det ut, er usikker. Jeg fikk det med musen min) Lenke til kommentar
Knut Arne Vedaa Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Det jeg fikk med min Logitech trådløse mus var en USB til PS/2 adapter, dvs. musens USB-plugg kan plugges i adapteret og videre i PC. Dette er en liten firkantet grønn sak. Antar at disse adapterene ikke virker begge veier pga. at polaritet (han/hun) på kontaktene. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 stemmer det er jeg som roter. du skal ha en ps/2 greie til å virke i en usb port. Beklager igjen Lenke til kommentar
Knut Arne Vedaa Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Riktig, jeg skal koble PS/2 mus og tastatur til en gammel PC hvor PS/2 porten er "fucked up". (Hm...det ble nesten et billedlig uttrykk i dette tilfellet. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå