Ody Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg kjøpte just en ny ruter for å dele internettet med en annen pc i huset og det meste fungerer slik det skal, utentatt Bit torrent og Msn Messenger. Jeg får ikke noen grønne lys, bare gule og blå for det meste, i bit torrent clienten. Og Microfon funksjonen i Msn Messenger vil ikke fungere. Den kommer på, men personen hører ikke meg og jeg hører ikke han. Men med en gang jeg tar ut den nye ruteren og bare bruker det vanlig adsl modemet, fungerer alt helt fint. Det har vel med innstillingene å gjør, men jeg har ikke så peiling. Jeg har prøvd å åpne porter og gjort mye styr inne i innstillingene på ruteren og modemet, men får ikke bit torrent til å virke uansett. En annen ting som også er litt rart er at jeg en gang i blant blir av og pålogget av internett. Det skjer veldig fort, men det er jo utrolig irriterende når man holder på med noe på internett. Dette skjer uansett om ruteren er i eller ikke, men dette begynte også å skje etter etter jeg fikk ruteren. Jeg har en CNet Internet Broadband Gateway CNIG914 ruter. Lenke til kommentar
Ody Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Legg inn ny firmware kansje, dono *SOVE* Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Du må enable portforwarding på port 6881 på routeren til pc'en du skal bruke bittorrent fra. Internettforbindelsen har kanskje ikke noe med routeren å gjøre, men ikke godt å si. Du kan jo prøve å gjøre noen grundige virus og spyware-sjekker før du disser routeren. *jobb* Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Kan jo prøve en firmware oppgradering.. Ellers er jo ikke CNet kjent for å være den beste kvaliteten i den prisklassen der.. (Routeren koster jo 350,-) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg har prøvd å åpne porter og gjort mye styr inne i innstillingene på ruteren og modemet, men får ikke bit torrent til å virke uansett. Har du skrudd på UPNP i routeren? Er ADSL-modemet ditt også en router? Lenke til kommentar
Ody Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Jeg har ikke noe spyware eller virus, bare for å få det ut.! Jeg har den nyeste firmware og forwarding av porter får ikke jeg til å fungere i hvert fall! UPNP er på i ADSL modemet, men jeg kan ikke se noe UPNP i ruteren. ADSL Modemet mitt er også en ruter ja! Jeg gikk gjennom en veiledning på telenor sine sider som skulle slå av ruteren i modemet og bare bruke den andre ruteren. Og liksom gjør slik at bit torrent og msn skal virke, men ingenting fungerte etter det og ble bare nødt til å sette alt til default igjen! Endret 6. mai 2005 av Ody Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå