Gå til innhold

Låse opp XP2100+ Vanskelig?

Anbefalte innlegg

Har nå tenkt å anskaffe meg en AMD XP2100+. Har lest litt her og der, og har nå blitt litt usikker. Noen mener de er vanskelige å låse opp.. ?!? er det ikke bare L1 broene som skal mekkes sammen da? ikke noe som må åpnes og noe som skal lukkes ?

Hm... merksnodig... Og forresten ... en 2100+ (1,73) skal vel kunne klare seg opp og over 2,0 ? Med en god del kabinettvifter og litt sånn...?

CPU kjøler er en modifisert Silent Viking som jeg liker å kalle Noisy Viking :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha høyere multiplikator så lar du være å gjøre noe med L10 broene.

Skal du ha høyere multiplikator, f.eks. 16 så må du mekke til L4 broene slik at de lik L3 broene.

I dette tilfellet må de begge være åpen:lukket:lukket:åpen.

Lenke til kommentar

For et møkkasystem... FSB kan jeg altid stille ... sant ? uansett hva jeg gjør med CPU'en ...?

Jeg fatter da ikke hvorfor de låste opp multiplieren, men mekka det slik at de ikke fikk over 12,5 !?! 13 er jo default!!! Hvorfor gå ned ? Mye FSB klokking blir jo ustabilt !!

forresten : http://www.ocinside.de/index_e.html?/html/...p_painting.html

Kan det stoles blindt på denne ?

Lenke til kommentar

Vil nok tro at de ikke har brydd seg meg høye multiplikatorer grunnet høy FSB. Det er hevet over enhver tvil at det er her det er mest å hente. Ytelsen øker drastisk jo høyere FSB en kan kjøre.

Hvis du har muligheten så kjør lav multiplikator med så høy FSB som systemet ditt klarer.

Såvidt meg bekjent så er paintguiden til Ocinside verdt å stole på. Har ihvertfall ikke fått noe annet inntrykk noen plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...