Larsy Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 hvor lang tid tar den egentlig? og hva koster den sånn ca.? takker for svar Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg har brukt et par måneder på min, og det endte på 12400,-. Da fikk jeg riktignok billappen med på kjøpet. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Du kan jo kjøre moped på billappen da... Men prisene varierer vel en del... Er en post om dette allerede, så kikk på den Brukte 7 dager jeg Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 2 dager, men det er nye regler nå. Først må du ha trafikalt grunnkurs. Hør med den lokale kjøreskolen Det koster rundt 5000 kroner vil jeg tippe Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ah. *mimre,mimre* Kjørte opp for 2.800, null prøver og bare håp om at du møtte opp til alle timene. Men du besto selv om du ikke gjorde det også. *fiine kjøreskolen* Lenke til kommentar
embark Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Kjørte opp for 2.800, null prøver og bare håp om at du møtte opp til alle timene. Men du besto selv om du ikke gjorde det også. *fiine kjøreskolen* Hehe, samme med meg. Møte opp til timene (gratis seff ), og så oppkjøring fra kl.9 om morgenen til ca. 15. Hele greia kosta 1200kr. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 du kan IKKE kjøre moped med bil lappen lengre Lenke til kommentar
whom Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 du kan IKKE kjøre moped med bil lappen lengre jaha.. Virker merkelig... Hva med de som allerede har hatt lappen i 20 år, gjelder det også dem eller bare den nye generasjon? Selv tok jeg nettopp moped-lappen. Først var det teori-timer i forbindelse med skolen (framfor vanlige timer ) der vi først og fremst ble lært rette holdning mot trafikken og trimming er fy-fy! Mye surr rundt det nye systemet må jeg si, først ble vi informert at vi trengte ikke lappen deretter trengte vi den allikevel i tillegg til mørkekjøring o.l fant de ut, og så var de usikre igjen... Endte til slutt med at vi måtte ta den, men vi trengte ikke mørkekjøring, førstehjelp o.l, men dette blir arrangert for oss senere, da vi allikevel må ha dette gjennomført for å kunne ta billappen. Så etter jeg fylte 16 (ganske slapp så ble noen mnd etter) så fikk jeg fatt i en bok, leste igjennom på 2t og tok prøven dagen etter. Prøven består av rundt 40 spm og maks 5 feil. Du har rundt 40 min på den, jeg brukte 15. Det hele gjennomføres på PC uten tastatur, bare mus og du klikker deg igjennom med opptill 4 svar-alternativer med ett rett svar. Ganske enkel prøve og noen av spm. går rundt holdning. Men antar at spørsmålene varierer. Hadde selv 3 feil og bestod, de fleste stryker en gang her i Kv.dal. Vi (1989) er som kjent de første som går inn på dette nye systemet når det gjelder lappen, og slipper unda noen ekstra obiligatoriske kjøretimer for neste års nykomninger ... Lykke til med lappen! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 hvor lang tid tar den egentlig? og hva koster den sånn ca.? takker for svar Vi har hatt 10 timer teori og 10 timer kjøring. Til sammen blir det 16xx kr... Men de som skal ta lappen i 2006 må ta ekstra kurs osv Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 du kan IKKE kjøre moped med bil lappen lengre Med billappen kan man ikke, men hvis man tar billappen får man også klasse M (de 2 eller 3 versjonene det er av M). Forøvrig så har vel alle som har klasse B fra tidligere eller 2004, eller noe sånnt, lov å kjøre moped med sitt klasse B sertifikat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå