Gå til innhold

USB 2.0 virker ikke!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
asus hadde ikke driver på hjemmesiden sin for mitt kt333 chipset

Er vel muligens fordi sp1/2 har innebygget støtte for usb2.0. Samtlige hovedkort jeg har vært borti har hatt kun en readme under usb2.0 driver. I dette tekstdokumentet opplyses kun at sp må installeres for at usb2 skal fungere.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

USB 2.0 kan så vidt jeg finner ikke disables/enables i BIOS, men alle USB portene er påskrudd. (6, det er 2 USB 1.1 porter også)

Win XP SP 2 er innstallert. I enhetsbehandlig er det ingen gul sak. Jeg har forsøkt å uninstallere en av de 8 forskjellige punktene under USB controllers i device mangagers.

Lenke til kommentar

sikker på at det er usb 2.0 porter da? de skal usb 2.0 eller enhanced usb ett eller annet tror jeg i enhetsbehandling (egenskaper til min datamaskin->maskinvare->enhetsbehandling)

Hvis ikke er det enheten du bruker som er usb1

Til Muffinman så har jeg både sp1 og sp2 uten at det hjelper, må fortsatt bruke hovedkortcdn

Lenke til kommentar

Det går ikke å avinstallere alle punktene :) - det var det jeg prøvde først.. Har nemlig USB mus.... (den kutter)

Jeg er 100% sikker på at det er USB 2.0 porter som er i bruk.... De virket før....

Lenke til kommentar

hva er det du kobler til da? Jeg tror det er enheten som har skylden, er det en usb 2.0 enhet så er usb 2.0 drivere puttet inn siden du ikke får opp en boble om at du har koblet en høyhastighetsenhet i en usb 1 port. Hvis ikke er begge usb 1 eller enheten usb 1. Kan kanskje også være kabelen.

Lenke til kommentar

den boblen popper opp "this device may perform faster" osv.. Jeg har testet med flere enheter og kabler :)

Edit: trykker jeg på boblen står det at alle portene er "unused" - selv om de fleste av dem er i bruk...

Endret av Xvani
Lenke til kommentar

sjekket det jeg sa om hva som skulle stå i enhetsbehandling?

For greia er at det er vanskelig å få en usb 2.0 port til å bli usb 1.1, da vil jeg tro at den ikke vil virke i stedetfor å bli usb 1.1. Er nok enheten du bruker som ikke virker skikkelig siden xp rapporterer det

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg det er ett driverspørsmål. Portene vil nemlig fungere som USB 1.1 om du ikke har innstallert USB 2.0 drivere (det kan selvfølgelig være andre scenarioer som gjør det samme)

Uansett: I enhetsbehandlig under USB er: "Via USB 2.0 Enhanced host controller" innstallert. I tillegg er det 4 stk "USB Root hub" og 3 stk "VIA Rev 5 or later USB Universal host controller"

Lenke til kommentar

Har hatt nøyaktig samme problem som deg og det løste seg med den framgangsmåten jeg ga deg.

Prøv å koble usb musa til ps2 porten med en adapter og så burde du kunne avinstalere allt av drivere.

Prøv gjerne alt, Både å disable / enable og å fjerne fra enhetsbehandling.

Har du ikke PS2 adapter så kan du jo prøve å identifisere porten musa er koblet på og fjerne den helt til sist.

Restart maskina og se om det hjelper.

Vet også at det fantes en hotfix for dette problemet med sp1 men husker ikke helt hvor den ligger, skal se om jeg finner den.

Edit : Se om denne siden kan hjelpe deg : Usb hot fix

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Via USB 2.0 Enhanced host controller

Minst en av portene er usb 2.0, finn ut hvilken =) Kommer boblen opp hele tiden så er det utstyret. Du kan også prøve via 4-in-1 driverene eller hyperiondriverene fra viaarena.com (hyperion er for nyere chipset men det er ca det samme)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...