Xvani Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hei Jeg sitter på ett MSI KT3 Ultra 2 hovedkort (via KT333 chipset) med 4 USB 2.0 porter. Disse får jeg bare til å virke på USB 1.1 hastighet! Hva kan være galt? Jeg har innstallert denne USB 2.0 patchen OS = Win XP Takk for hjelp! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Har du innstalert SP1/SP2? Har du en av di så gå inn i enhetsbehandling og slett den den som det er en gul sak på.. Reboot så skal det fungere Endret 4. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 For å få USB 2.0 støtte i XP må du ha sp1 eller sp2 innstallert. Det er ikke sikkert det fungerer da heller, men det er en annen historie. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) prøvd driveren på cdn til hovedkortet? hos meg var det det som skulle til, asus hadde ikke driver på hjemmesiden sin for mitt kt333 chipset Endret 4. mai 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) asus hadde ikke driver på hjemmesiden sin for mitt kt333 chipset Er vel muligens fordi sp1/2 har innebygget støtte for usb2.0. Samtlige hovedkort jeg har vært borti har hatt kun en readme under usb2.0 driver. I dette tekstdokumentet opplyses kun at sp må installeres for at usb2 skal fungere. Endret 4. mai 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 USB 2.0 kan så vidt jeg finner ikke disables/enables i BIOS, men alle USB portene er påskrudd. (6, det er 2 USB 1.1 porter også) Win XP SP 2 er innstallert. I enhetsbehandlig er det ingen gul sak. Jeg har forsøkt å uninstallere en av de 8 forskjellige punktene under USB controllers i device mangagers. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Prøv å avinstallere alle punktene. Så restart maskinen med et usb 2.0 device tilkoblet og som er på. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 sikker på at det er usb 2.0 porter da? de skal usb 2.0 eller enhanced usb ett eller annet tror jeg i enhetsbehandling (egenskaper til min datamaskin->maskinvare->enhetsbehandling) Hvis ikke er det enheten du bruker som er usb1 Til Muffinman så har jeg både sp1 og sp2 uten at det hjelper, må fortsatt bruke hovedkortcdn Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Det går ikke å avinstallere alle punktene - det var det jeg prøvde først.. Har nemlig USB mus.... (den kutter) Jeg er 100% sikker på at det er USB 2.0 porter som er i bruk.... De virket før.... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 hva er det du kobler til da? Jeg tror det er enheten som har skylden, er det en usb 2.0 enhet så er usb 2.0 drivere puttet inn siden du ikke får opp en boble om at du har koblet en høyhastighetsenhet i en usb 1 port. Hvis ikke er begge usb 1 eller enheten usb 1. Kan kanskje også være kabelen. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) den boblen popper opp "this device may perform faster" osv.. Jeg har testet med flere enheter og kabler Edit: trykker jeg på boblen står det at alle portene er "unused" - selv om de fleste av dem er i bruk... Endret 4. mai 2005 av Xvani Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) sjekket det jeg sa om hva som skulle stå i enhetsbehandling? For greia er at det er vanskelig å få en usb 2.0 port til å bli usb 1.1, da vil jeg tro at den ikke vil virke i stedetfor å bli usb 1.1. Er nok enheten du bruker som ikke virker skikkelig siden xp rapporterer det Endret 4. mai 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Personlig tror jeg det er ett driverspørsmål. Portene vil nemlig fungere som USB 1.1 om du ikke har innstallert USB 2.0 drivere (det kan selvfølgelig være andre scenarioer som gjør det samme) Uansett: I enhetsbehandlig under USB er: "Via USB 2.0 Enhanced host controller" innstallert. I tillegg er det 4 stk "USB Root hub" og 3 stk "VIA Rev 5 or later USB Universal host controller" Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Har hatt nøyaktig samme problem som deg og det løste seg med den framgangsmåten jeg ga deg. Prøv å koble usb musa til ps2 porten med en adapter og så burde du kunne avinstalere allt av drivere. Prøv gjerne alt, Både å disable / enable og å fjerne fra enhetsbehandling. Har du ikke PS2 adapter så kan du jo prøve å identifisere porten musa er koblet på og fjerne den helt til sist. Restart maskina og se om det hjelper. Vet også at det fantes en hotfix for dette problemet med sp1 men husker ikke helt hvor den ligger, skal se om jeg finner den. Edit : Se om denne siden kan hjelpe deg : Usb hot fix Endret 5. mai 2005 av Malvado Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Via USB 2.0 Enhanced host controller Minst en av portene er usb 2.0, finn ut hvilken =) Kommer boblen opp hele tiden så er det utstyret. Du kan også prøve via 4-in-1 driverene eller hyperiondriverene fra viaarena.com (hyperion er for nyere chipset men det er ca det samme) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå