teroenn Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hva skal jeg velge??? Må kjøpe brukt uansett, så spørsmålet er vel hvor jeg får mest for pengene.... Powerbook G4 har desidert det flotteste utseende og med en utrolig praktisk dvd/rw, men så er det om jeg får akkuratt det samme i en ibook bare ikke samme utseende...om dere skjønner hva jeg mener. Hva bør jeg velge? PC er uaktuellt da jeg har mistet tålmodigheten med MS-Win. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Kommer ann på hva du skal gjøre med den. Skal du bruke OS 9 så kjøpe en iBook, skal du bruke OSX så burde du ha G4! Kommer ikke Lindows snart da . . ? Lenke til kommentar
teroenn Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 Skal bruke den på musikk, tekstbehandling, internett og til å se DVD... Vet ærlig talt ikke forksjellen på de to systemene du nevnte, kan du si litt mer om de?? Takk! Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Med den bruken du har tenkt deg burde den nye 700MHz iBook´en fungere greit nok! Dessuten tar jo iBooken seg mye bedre ut fysisk enn på bilder! (Selv om jeg jo er enig i at Powerbooken er hakket penere). Har du råd, og hvis dette er din første Mac så kjøp gjerne en Powerbook, da har du jo en maskin som kan måle seg med mange desktopmaskiner. OS9=Siste versjon av det "originale" Macgrensesnittet. OSX=Apples nye, UNIX-baserte grensesnitt. OSX er mer resurskrevende men er DØNN stabilt og VANNVITTIG lekkert. Kjøper du en ny iBook bør den klare begge - har en 600MHz iBook selv, og den kjører OSX greit nok. (Selv om det selvfølgelig ikke går like raskt som på en G4 maskin). Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Sorry, en ting til: OSX BØR nok ha minst 384MB... Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Det kan godt hende at OS X er dønn stabilt på andre maskiner, men min maskin (PB 550) har klikket et par ganger i det siste. Men kanskje det er fordi jeg ikke har så mye lovlig programvare. Faktisk bare OSet..... Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Quote: Den 2002-07-11 14:59, C. Alshus skrev:Det kan godt hende at OS X er dønn stabilt på andre maskiner, men min maskin (PB 550) har klikket et par ganger i det siste. Klikk= Kernal panic? Hvordan ble OSX installert? Egen partisjon? Hvilket annet OS har du på maskinen 9.2? Har fulgt noen FÅ diskusjoner angående problemer med OSX og det ser ut til at det alltid koker ned til at OSX ikke har blitt installert skikkelig... :wink: Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hei NickFalk! Quote: Klikk= Kernal panic? Hvordan ble OSX installert? Egen partisjon? Hvilket annet OS har du på maskinen 9.2? Har fulgt noen FÅ diskusjoner angående problemer med OSX og det ser ut til at det alltid koker ned til at OSX ikke har blitt installert skikkelig... Ja, faktisk. Det sto: «Panic(cpu0) stack_alloc:no space left for stack maps backtrace- (derretter en masse tall og bokstaver) Kernel version: Darwin kernel Version 1.4: Sun Sep 9 15:39:59 PDT 2001; root:xnu/xnu - 201.obj~1/RELEASE_PPC Debugger(panic) Waiting for remote connection.» Hvordan OS X ble installert? Hmm, jeg bare gjorde bare slik jeg fikk beskjed om på skjermen. Ja, har 9.2 på maskinen i tillegg. For å kjøre diverse Adobe programmer samt Quark. OS X ble installert slik det sto. Er meget takknemlig om du kunne svare. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hei NickFalk! Quote: Klikk= Kernal panic? Hvordan ble OSX installert? Egen partisjon? Hvilket annet OS har du på maskinen 9.2? Har fulgt noen FÅ diskusjoner angående problemer med OSX og det ser ut til at det alltid koker ned til at OSX ikke har blitt installert skikkelig... Ja, faktisk. Det sto: «Panic(cpu0) stack_alloc:no space left for stack maps backtrace- (derretter en masse tall og bokstaver) Kernel version: Darwin kernel Version 1.4: Sun Sep 9 15:39:59 PDT 2001; root:xnu/xnu - 201.obj~1/RELEASE_PPC Debugger(panic) Waiting for remote connection.» Hvordan OS X ble installert? Hmm, jeg bare gjorde bare slik jeg fikk beskjed om på skjermen. Ja, har 9.2 på maskinen i tillegg. For å kjøre diverse Adobe programmer samt Quark. OS X ble installert slik det sto. Er meget takknemlig om du kunne svare. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hei C. Alshus, har sendt deg mail angående problemet ditt... :smile: Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Takker og bukker. :grin: :grin: :grin: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå