Gå til innhold

Bærbar 8000 KR

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en bærbar 8000 kr

skal bruke den til:

internett

msn

bilder

musikk

downloads (bearshare)

spilling vis mulig (battlefield)

vis jeg får noe MYE bedre kan jeg strekke meg til 9000,-

har et godt øye til Acer :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Psdata har veldig god service. Til 9000kr får du ikke noe bra bærbar pc med bra skjermkort, men jeg tror acer`n klarer og kjøre noe spill. Jeg tror skjermkortet er et SiS M760GX bis 128 MB shared

Lenke til kommentar

Jeg ville konsentrert meg litt om oppløsningen.. Bør være noe bedre enn 1024x768 (XGA).. Dette begynner å bli for lite den dag i dag, og vil definitivt bli det iløpet av et par år.. Kanskje Widescreen burde vurderes?

Det står ikke noe om det på den på PSData.. Syns du burde sjekke det ut..

Dell Inspiron 6000 er vel kanskje et alternativ i dette tilfellet.. basismodellen koster nå 7000 kr... kryss av for en skjerm med høyere oppløsning så blir det 7700 kr... så tar du 60 GB istedet for 40 GB (250 kr. +)

Blir da ca. 8000 kr...

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...&sbc=inspn_6000

Edit: Du må nedgradere garanti-ordningen også..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Jeg ville konsentrert meg litt om oppløsningen.. Bør være noe bedre enn 1024x768 (XGA).. Dette begynner å bli for lite den dag i dag, og vil definitivt bli det iløpet av et par år.. Kanskje Widescreen burde vurderes?

Det står ikke noe om det på den på PSData.. Syns du burde sjekke det ut..

Dell Inspiron 6000 er vel kanskje et alternativ i dette tilfellet.. basismodellen koster nå 7000 kr... kryss av for en skjerm med høyere oppløsning så blir det 7700 kr... så tar du 60 GB istedet for 40 GB (250 kr. +)

Blir da ca. 8000 kr...

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...&sbc=inspn_6000

Edit: Du må nedgradere garanti-ordningen også..

ok, vis jeg tar det oppsettet vil det da være mulig og spille med den?

Lenke til kommentar

Skal du spille på en Inspiron 6000 så start for all del på den midterste modellen. I dag kommer den på 8306,- med P-M 1.6, 512MB RAM, DVD+/-RW, 40GB HD og 64MB ATI X300.

Evt. hvis du vil skru litt selv og bytter bedre skjerm og grafikkytelse mot litt prosessorkraft:

Fra Cshop:
-----------------------------------------------
AOpen barebook 1557GLS,64MB 9700        4718,75
AOPEN Combo CD-R/DVD (60.NBI37.004)      518,75
Aopen DVD dual 8X                      (1029,00)
Frakt                                    120,00

Fra Efast (fraktfritt)
Country kit for AOpen barebone           194,00
Hitachi 40.0gb 5400rpm 2.5"              635,00
2X Kingston 256MB PC2700 SODIMM          444,00
Intel Celeron M 350 1,3GHz FSB400        740,00
Intel 2200BG LAN Mini PCI Card           220,00
Win XP Home OEM                          787,00
Totalt:                                 8377,50
                                       (8887,75)

Endret av qwert
Lenke til kommentar
min post

Hm. Ja det vil være mulig, men ønsker du å spille ville jeg nesten gjort hva jeg kunne for å putte inn en Radeon X300 brikke, som takler alle dagens spill relativt bra..

Du kan jo sette skjermen tilbake til den som er standard, og harddisk tilbake til 40 GB.. så kan du slenge på et ATI X300 til 1400 kr.. PC'n vil da koste 8400 kr., men vil til gjengjeld være en mye mer spillbar maskin en du selv har sett deg ut på PSData.. Det forrige oppsettet mitt av Dell'en vil forøvrig også være litt bedre egnet til spill enn den du så deg ut..

Edit: Skal du spille Battlefield, så er du nesten nødt til å velge en maskin med dedikert grafikkort.. Ville da kanskje lagt i et par tusen til og fått tak i en maskin med Radeon 9700 kort.. men har du ikke råd til det er Dell'en anbefalt av meg.. Ja den vil klare Battlefield relativt bra med Radeon X300 med 128 MB minne..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Du kan jo sette skjermen tilbake til den som er standard, og harddisk tilbake til 40 GB.. så kan du slenge på et ATI X300 til 1400 kr.. PC'n vil da koste 8400 kr.

Skal man ha X300 bør man, som sagt, starte på det midterste alternativet. Da får man i tillegg 1.6 Pentium-M og DVD+/-RW til en *lavere* pris.

Lenke til kommentar
min post

Hm. Ja det vil være mulig, men ønsker du å spille ville jeg nesten gjort hva jeg kunne for å putte inn en Radeon X300 brikke, som takler alle dagens spill relativt bra..

Du kan jo sette skjermen tilbake til den som er standard, og harddisk tilbake til 40 GB.. så kan du slenge på et ATI X300 til 1400 kr.. PC'n vil da koste 8400 kr., men vil til gjengjeld være en mye mer spillbar maskin en du selv har sett deg ut på PSData.. Det forrige oppsettet mitt av Dell'en vil forøvrig også være litt bedre egnet til spill enn den du så deg ut..

Edit: Skal du spille Battlefield, så er du nesten nødt til å velge en maskin med dedikert grafikkort.. Ville da kanskje lagt i et par tusen til og fått tak i en maskin med Radeon 9700 kort.. men har du ikke råd til det er Dell'en anbefalt av meg.. Ja den vil klare Battlefield relativt bra med Radeon X300 med 128 MB minne..

det står mellom og kjøpe en acer pc for rundt 8000,-

det jeg liker ved acer er at man får med recovery disk noe man ikke gjør hos dell.

vis det er lett og formatere dell pcer så går jeg for dell inspiron 6000

Lenke til kommentar
iBook er jo liten, har enorm batterilevetid og god skjerm. Kosepå.

Støtter dette....

Dessuten er jo Battlefield eit av dei spillene som er tilgjengelig for mac....

Prismessig trur eg nok iBook vil gi mest for pengene, men det kan være lurt å vente litt med å kjøpe.... Det er forventet at iBook blir oppdatert i løpet av den neste månaden, men blant annet et bedre skjermkort.... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...