brazir Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Jeg har en trådløs gateway med IP 192.xxx.xxx.xxx og en router med IP 10.0.0.1 Koblet slik ADSL--->router---->trådløs ------>Trådløs PCI på PC For å komme meg inn på routern må jeg koble den rett i maskina fordi jeg ikke får kontakt med 10.0.0.1 gjennom trådløs gateway. Er det noen vei utenom dette? Dvs. mulighet for å koble seg til begge når de er koblet slik. Endret 4. mai 2005 av brazir Lenke til kommentar
ion Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Bør gå an å sette opp den trådløse gatewayen som et vanlig aksesspunkt ved å skru av den interne DHCP-serveren. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Og sette kabeln fra rutern i en LAN port, ikke WAN porten. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Bør gå an å sette opp den trådløse gatewayen som et vanlig aksesspunkt ved å skru av den interne DHCP-serveren. Men den vil fortsatt ha samme faste IP sant......Jeg trenger å kunne koble til både router OG gateway. Som aksesspunkt kan jeg ikke sette på kryptering så vidt jeg vet..heller ikke slå av SSID. Det må vel bety at andre lett kan bruke linja. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Leephi Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Ha ledning mellom bredbåndruteren og inn i en LAN port på den andre trådløse ruteren. Ta av dhcp på den trådløse ruteren og sett opp nettverksnøkkel. Skriv inn samme nettverksnøkkel på pcen og du har sikker trådløs nettverk med ip som bredbåndsleverandøren har gitt deg. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Skal prøve det-.......takker Endret 5. mai 2005 av brazir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå