Fenalår Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har tenkt å sette opp cs server i linux! Så har jeg noe spørsmål siden det er første gang! 1. Hvilken Linux versjon skal jeg bruke? (Jeg har hørt at Slackware er bra til cs server, stemmer det?) 2. Ved hjelp av denne guiden her kan jeg da bruke serveren på LAN som ikke har internett tilgang? 3. Må Steam kontoen jeg bruker til serveren ha en registrert cd key? 4. Er det mulig å kjøre flere cs servere på samme server? Hvis mulig, hvordan? 5. Til slutt, er det noe spesielt jeg bør vite om når jeg setter opp en cs server i Linux? Takker på forhånd! Hilsen Stian Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 1. Slackware er veldig bra til server. 2. Ja 3. Nei 4. Bare start steam flere ganger 5. Du må kan å bruke Linux Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 1. Slackware er veldig bra til server.2. Ja 3. Nei 4. Bare start steam flere ganger 5. Du må kan å bruke Linux Tusen takk! Lenke til kommentar
paulsen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Bare en liten kommentar. Slackware er ikke noe spesielt bedre egnet til å kjøre en steam-server enn andre linux-distribusjoner som er rettet mot servere. Man har jo CentOS og slikt tilgjengelig nå. (Linux er fortsatt kun en kjerne) Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Bare en liten kommentar. Slackware er ikke noe spesielt bedre egnet til å kjøre en steam-server enn andre linux-distribusjoner som er rettet mot servere. Man har jo CentOS og slikt tilgjengelig nå. (Linux er fortsatt kun en kjerne) Etter egne erfaringer så er Slackware det meste stabile jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Host hark BSD-propaganda:) Jeg har alltid benyttet med av FreeBSD til å kjøre CS servere, men det er nok flest how-to's for linux der ute:) Uansett, skulle du komme inn på tanken om å vurdere noe annet enn linux er det bare å satse på akkurat FreeBSD:D Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 bare så det er sagt så bruker gameguard i alle fall debian. troor gameserver gjør det også. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 1. Hvilken Linux versjon skal jeg bruke? (Jeg har hørt at Slackware er bra til cs server, stemmer det?) Alt funker, du vil høre et nytt svar fra hver tiende linux-menneske. (bruker selv Ubuntu på både workstation og server) 2. Ved hjelp av denne guiden her kan jeg da bruke serveren på LAN som ikke har internett tilgang? Skal gå fint og sette opp uten inet ja 3. Må Steam kontoen jeg bruker til serveren ha en registrert cd key? Mener så. 4. Er det mulig å kjøre flere cs servere på samme server? Hvis mulig, hvordan? Det er fint mulig ja. Mer kommer nedenfor 5. Til slutt, er det noe spesielt jeg bør vite om når jeg setter opp en cs server i Linux? Anbefaler at du leser stoffet på http://server.counter-strike.net/ Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 bare så det er sagt så bruker gameguard i alle fall debian. troor gameserver gjør det også. Bare så det er sagt så brukte gamle esports.no (kanskje litt før din tid? kun FreeBSD 4.7-4.9 Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 3. Må Steam kontoen jeg bruker til serveren ha en registrert cd key? Mener så. Du trenger ingen CD key for å kjøre en dedikert server! Det enkleste er bare å registrere en fiktiv account gjennom kommandolinja som gir deg et brukernavn og passord for å oppdatere serverfilene. Lenke til kommentar
paulsen Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 3. Må Steam kontoen jeg bruker til serveren ha en registrert cd key? Mener så. Du trenger ingen CD key for å kjøre en dedikert server! Det enkleste er bare å registrere en fiktiv account gjennom kommandolinja som gir deg et brukernavn og passord for å oppdatere serverfilene. Korrekt Zerge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå