Gå til innhold

Problemer etter Flashing av ASUS A8N-SLI DELUXE

Anbefalte innlegg

Hey... Jeg har nettopp prøvd å oppdatere biosen til fattern sitt hovedkort, ASUS A8N-SLI Deluxe. Jeg brukte det programmet som var med på cden som fulgte med korte, og alt gikk til synelatende bra. Den fikk kontakt med serveren, lastet ned biosen, og startet å flashe den. Så fikk jeg beskjed om at jeg måtte starte pcen på nytt for at forandringene sku tre i kraft. Men når den sku starte å loade Windows XP fikk jeg spørsmål om hvordan jeg vil starte det, Sikkerhetsmodus, vanlig måte eller vanlig måte med siste fungerende innstillinger. Uansett hva jeg velger kommer jeg ikke lengere... Det kommer en blå skjerm opp uten at jeg får tid til å se hva det står, så starter den på nytt. Og akkurat det samme skjer da...

Er det noen som har peiling på dette, og vet hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man vet ikke om man skal le eller gråte ......... :cry:

Er det noen som har peiling på dette, og vet hva jeg burde gjøre?

Hente fatteren kanskje ....... :D ...før den crashasher helt ??

Du skal resette BIOS ved help av CCMOS reset jumper (i nærheten av batteriet). (Se User´s manual). (Noen HK har en liten bryter til dette...)

Så skal du holde nede "Del"- tasten når maskinen starter, og gå inn i BIOS og gjøre nødvendige forandringer.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Start opp med cd´n som fulgte med hovedkortet. På rota av denne skal det ligge en biosfil. Du flasher da tilbake til en eldre bios, men kortet vil forhåpentligvis virke igjen. Prøv å flashe til nyere bios igjen etterpå, uhell kan skje, selv om du brukte asusupdate. Vil sannsynligvis gå bra på neste forsøk. Selv laster jeg alltid ned bios og lagrer på hd først, og bruker asusupdate til å flashe derifra etterpå. Er sikkert ingen forskjell, men liker det slik.

Lenke til kommentar

Ok... takker for hjelpa. Skal ta å prøve å starte den fra ASus CDen.

sveinsel: Trur egentlig ikke det hjelper å hente fattern, han vet om det, men er ennå mer blank en det jeg er. Var faktisk han som ville at jeg sku fikse probleman han hadde å det var da jeg prøvde å oppdatere biosen.

Edit: Eller burde jeg restarte biosen?... Vil begge måtene funke?

Endret av Kalle_^
Lenke til kommentar
Edit: Eller burde jeg restarte biosen?... Vil begge måtene funke?

Det hører med til flashingen at man resetter BIOS sånn som jeg har anvist. Gjør dette først og ungå mer flashing.

Jeg tror det vil gå bra. For maskinen hopper da inn i Windows.

Lenke til kommentar

Hvis den kan boote opp før windows,så burde ikke det være problem å flashe bios igjen.Kopiere bios filen på diskett,og flashe fra dos.Hvis du har dual bios,så burte det gå ann å få det tilbake,ved skifte jumper på hovedkorte.

Lenke til kommentar
Hvis den kan boote opp før windows,så burde ikke det være problem å flashe bios igjen.Kopiere bios filen på diskett,og flashe fra dos.Hvis du har dual bios,så burte det gå ann å få det tilbake,ved skifte jumper på hovedkorte.

Er det noen vits å flashe noe mer hvis den nye BIOSen er på plass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...