Manuel Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) FTP er flott som et anonymt overføringssystem, men hva i alle dager skal man med SSL-kryptering av FTP (som jeg ser VSTFP støtter) når man har SCP?Jeg lukter dessuten at trådstarter her kjører VSFTP uten kryptering, og gledelig kaster passordene sine ut på nettet i rentekst. Jeg er litt usikker, men jeg tror at SCP/SFTP ikke bare krever en lokal brukerkonto, men også shell-tilgang. I så fall er sistnevnte en større trussel hvis det er en bug i et program som kjøres med SUID, mens med "sikker FTP" står det hele på vsftpd . Endret 4. mai 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Når ftp visast på netstat, kva er neste punkt på sjekklista då? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Prøve å koble til... Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Eg har prøvd. og det går ikkje Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Kva for distro? Kan jo vere at det ligg ein eller annan FTP-server i inetd eller xinetd som sperrar. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 FTP er flott som et anonymt overføringssystem, men hva i alle dager skal man med SSL-kryptering av FTP (som jeg ser VSTFP støtter) når man har SCP?Jeg lukter dessuten at trådstarter her kjører VSFTP uten kryptering, og gledelig kaster passordene sine ut på nettet i rentekst. Jeg er litt usikker, men jeg tror at SCP/SFTP ikke bare krever en lokal brukerkonto, men også shell-tilgang. I så fall er sistnevnte en større trussel hvis det er en bug i et program som kjøres med SUID, mens med "sikker FTP" står det hele på vsftpd . Du kan lett lage/finne et shell som bare lar brukere starte sftp-serveren - altså *bare* bruke sftp, ingenting annet. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Eg bruker Fedora Core 3. Korleis kjem eg inn i kontroll panelet for brannmuren? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 GNOME: System Settings -> Security Level Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Eg bruker ikkje gnome. Bruker kun kommando linja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå