Tafsen Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Eg har nettop instalert vsftpd og alt ser ut til å virke på linux maskina. Men når eg prøver å koble meg til den lokale ipadressa som serveren har så får eg ikkje kontakt med den. Nokon som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Får du ikke koblet til FTP eller får du ikke kontakt med maskinen? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Eg får kontakt med pc'n når eg pinga den, men eg får ikkje kobla meg til ftp'n. Når eg prøver å koble til via ftp får eg denne beskjeden: Connection timeout. No response from server. Lenke til kommentar
franksun Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 forward port 21 og 22 til servern Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Har det noko å sei når eg sitter i nettverk med den då? Lenke til kommentar
franksun Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 nei. kjører ftp-serveren, sikker? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 netstat -a | grep ftp tcp 0 0 *:ftp *:* LISTEN Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Får du kobla til den lokalt frå boksen den køyrer på? telnet localhost 21 Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Kva som skal stå visst eg får kobla meg til då? Eg får iallfall kobla meg til med SSH Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Du er sikker på at serveren ikke er satt til å bare akseptere tilkoblinger i active-mode? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Nei. Korleis stiller eg på det? Og visst eg har det sånn den aksepterer passive mode, vil det gjere serveren mindre sikker? Endret 4. mai 2005 av rEaliTY Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Kva som skal stå visst eg får kobla meg til då?Eg får iallfall kobla meg til med SSH For å sei det slik, du vil få vite det om du IKKJE for kobla deg til. Slik er det hos meg med telnet: objorkum@tux:~$ telnet localhost 21 Trying 127.0.0.1... Connected to localhost. Escape character is '^]'. 220---------- Welcome to Pure-FTPd ---------- 220-You are user number 1 of 50 allowed. 220-Local time is now 19:29. Server port: 21. 220-This is a private system - No anonymous login 220 You will be disconnected after 15 minutes of inactivity. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Nei. Korleis stiller eg på det? Og visst eg har det sånn den aksepterer passive mode, vil det gjere serveren mindre sikker? 1. http://216.239.59.104/search?q=cache:L4uZU...2&hl=no&start=2 Se "pasv_enable". 2. Nei, heller det omvendte. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Og visst eg har det sånn den aksepterer passive mode, vil det gjere serveren mindre sikker? Hvordan kan noe prestere å bli MINDRE SIKKERT enn FTP? Lenke til kommentar
krigun Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 vsftpd er sikker og rask som bare det. IBM, redhat og flere mener det samme, så det bør være noe i det. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 gspr: tja, hva er så usikkert med FTP da? ser ikke akkurat på FTP som usikkert jeg da men. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 gspr: tja, hva er så usikkert med FTP da? ser ikke akkurat på FTP som usikkert jeg da men. Det finnes ikke kryptering. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 tja. det er det flere som har. flere av de jeg har snakka med har nettopp det. kommer alt ann på hvor sikker du vil ha den det. vil du ha den usikker så blir den usikker, vil du ha den sikker. da blir den sikker. mer er det ikke å si om den saken. så det så. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 gspr: tja, hva er så usikkert med FTP da? ser ikke akkurat på FTP som usikkert jeg da men. Det finnes ikke kryptering. Det er ikke noe problem å ordne SSL-kryptering for data/kommandoer med vsftpd, men det er ingen vits å bruke kryptering på anonyme login Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) FTP er flott som et anonymt overføringssystem, men hva i alle dager skal man med SSL-kryptering av FTP (som jeg ser VSTFP støtter) når man har SCP? Jeg lukter dessuten at trådstarter her kjører VSFTP uten kryptering, og gledelig kaster passordene sine ut på nettet i rentekst. Endret 4. mai 2005 av gspr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå