Gå til innhold

Kjøp av "musematte" + diamondback

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Razor + fUnc fungerer ufattelig bra. Musa svever på musematta...

Har ombestemt meg når det gjelder valg av musematte.

Er litt usikker på glass matter (aldri prøvd), lest test på nettet men er i tvil.

dan1el sin beskrivelse av kombinasjonen av Razor og fUnc fikk meg til å endre valg, har en kompis som anbefaler den også (har aldri prøvd den heller).

Gleder meg til Razor og fUnc :love:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sitter også med razer DB, og corepad magna, og elsker den kombinasjonen. Hadde fUnc matte før, meget bra den også, men man sliter ut func`en ganske raskt.. Det "ruglete" belegget som er på func sin, blir helt glatt slitt der du bruker musen mest på matta, å da mister den glien... Anbefaler corepad magna eg også.

Lenke til kommentar

Hva med Razers egen ExactMat? Sitter med den her og den fungerer jo helt topp. En veldig positiv ting med denne er den er stiv i utførslen som er en stor fordel bl.a. om du reiser på små lan der man har en tendens til å bli sittende i en sofa. Det lager sikkert litt mer lyd enn de litt mykere, men det merker ikke jeg noe til.

Den har to sider, en som er for kontroll og en som er for speed. Den er mindre enn de største, men med Razers superfølsomhet trenger du kanskje ikke en hel flyplass å navigere på.

Anbefales på det sterkeste

God natt!

Lenke til kommentar

Hmm...

MX518 og en ny Q-Pad ligger å venter på postkontoret. Nå kjører jeg stil (MS IME 3.0 & Q-Pad)

Skjønner ikke helt hvorfor du valgte bort Q-Pad, Corepad, o.l til fordel for en aldrene fUnc matte.

Og mens jeg skriver, hva er tingen med den mye DB "Plasma", har en DB som ligger og støver bak meg :p

Lenke til kommentar

Har selv dimondback og anbefaler deg helt klart å gå for noe annet enn func. Når jeg fikk Razer-musa varte det ikke lenge før jeg skifta musematte til Q-Pad XXL. Grunnen var rett og slett at med funcen ble det dårlig gli, skraping og svært dårlig kontroll på musa. Mitt eksemplar var nok litt slitt, men ikke så mye at det skulle ha noe særlig å si. Nå som jeg bruler q-pad er musa helt lydløs, gli og kontroll er perfekt og i tillegg er den billigere enn func.

Om det allerede er for sent så får jeg bare ønske deg lykke til med func og håper du i motsetning til meg blir fornøyd med den.

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar
Argh...

"Ligger og støver"...

Plasma har blått lys. Eg digger blått lys, derfor kjøper eg meg plasma med blått lys!

Kan godt hende fUNC er gammal men har tru på at den skal funke bra under mi mus ;)

Hehe ja, den er så ubehagelig i hånden min vettu :)

Lenke til kommentar
Har selv dimondback og anbefaler deg helt klart å gå for noe annet enn func. Når jeg fikk Razer-musa varte det ikke lenge før jeg skifta musematte til Q-Pad XXL. Grunnen var rett og slett at med funcen ble det dårlig gli, skraping og svært dårlig kontroll på musa. Mitt eksemplar var nok litt slitt, men ikke så mye at det skulle ha noe særlig å si. Nå som jeg bruler q-pad er musa helt lydløs, gli og kontroll er perfekt og i tillegg er den billigere enn func.

Må bare si meg helt enig!

Func er for det første litt liten, og den harde glatte flaten gjør at men lett merker små støvkorn / hårstrå som kommer mellom matta og museføttene. Føles litt som om den "gnager" på teflonen på Razer DB.

Bytter til en QPad XL ("normal" størrelse) og angrer ikke. Noe mer friksjon (men ikke mye) men tilgjengjeld er den mye mer skånsom mot musa og veldig mye mer behagelig å bruke. Har forøvrig bytta ut Razer musa med en MX518...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
på hjemmesiden til razer står det at razer plasma er utsolgt overalt, ville satsett på å bestille fra www.databutikken.com ettersom de har den på lager.

Q-pad og razer skal visst være _teh shit_ ;|

Klikk på linkane i innlegget mitt så ser du kor eg bestiller fra :thumbup:

Lenke til kommentar

Til alle sin opplysning so har eg no motatt pakken frå databutikken.com

Kort review / omtale:

Razer Diamondback Plasma:

Musa ser lekker ut og den den er lekker.

Grip for peike og langfinger er behagelig. Scroll hjulet er plassert midt imellom på ein passeleg avstand for fingertuppen. Scroll hjulet er lydløst, hovedknappane lagar "klikk" lyd.

Ringfingeren hadde ein liten tendens til å treffe knapp nr.5, men det var før eg lærte musa å kjenne. (Brukt den i 5min no...)

Programmet til å justere sensitivity osv. fekk eg ikkje til å virke, får prøve igjen seinare.

fUNC sUrface 1030 Black:

Musematta ligger i ro på trebordet mitt, men den kan lett flyttast ved å dytte litt i hjørna.

Lydnivået er minimalt og størrelesen er akkurat passelig.

Den glatte sida er mest behagelig for handleddet.

Trur ikkje eg får så veldig brukt for ledningholdaren...

Er fornødg med kjøpet, takk til alle som har bidratt med sitt i denne tråden. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...