Gå til innhold

Kjøp av "musematte" + diamondback

Anbefalte innlegg

Hei!

I løpet av denne måneden skal eg gå til innkjøp av ei ny mus og musematte.

Valget av mus er klart:

-Razer Diamondback Plasma

razerzone.com

Ny mus krever ny musematte:

Eg vurderer Icemat 2nd Edition Kvit, Musmatte i Glass

komplett.no -Icemat

Eg blir litt forvirra når folk skriver vidt forskjellige meiningar og ikkje grunnlegger sine påstander.

Eg trenger synspunkter fra folk om ei "musematte som skal passe med diamondback".

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss se...

For det første, ikke gå for Icemat. Den er egentlig bra, men til den prisen får du noe bedre.

Jeg anbefaler:

cpmagnablu.jpg

Corepad Magna er en veldig bra matte, og til den prisen er det (min mening) den beste. Denne kan ikke slites opp, og gliden er veldig god, så lenge du bruker vanlig tape(!). Matta er veldig stor, og du går aldri tom for plass. 215,- hos databutikken.

qpmpaimlow.jpg

Q-PAD Gamer XXXL. Denne matta er laget i tøy, og det er for øyeblikket den jeg har under min DB. Også her, gliden er suveren med vanlig tape, men til forskjell fra Corepad sliter denne ikke på tapen. Den er like stor som 2 A4-sider. Laget i tøy (vulkanisert gummi) men ikke la det skremme deg. 228,- hos databutikken.

Om jeg ikke tar helt feil, så har databutikken.com Razer Diamondback Plasma til en billig penge

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler også corepad magna, har den selv. Glassmusematter er de beste etter min smak, og corepad magna er kongen blant disse. Bare husk å bestill grå versjon, ikke blå. Den grå er mye tøffere :)

EDIT: Ja, jeg har også razer diamondback. Kombinasjonen av denne musamatta og musa er suveren.

Endret av qez
Lenke til kommentar

Ikke kjøp icemat, jeg satt atmed en på lan som hadde icemat, den bråkte som fy!

men jeg prøvde og en QPAD XXL, den var heerlig. Ikke noe lyd og musa glei fint over den. Selv sitter jeg med en Steelpad 4d (tror det var den) steelpad'en bråker ikke fullt så mye som icemat'en, men den er ikke noe særlig den heller gå for en av de to som Mongo FuRY nevnte! Trur du gjør et bra valg da :thumbup:

Lenke til kommentar

Tusen takk for gode svar ;)

Var igrunn litt i tvil til Icemat, men synest den var fin.

Hadde i utgangspunktet tenkt å handle fra komplett.no...

Trur faktisk eg bestiller meg Corepad Magna musematte og diamondback plasma...

Synd det ikkje går an å forhåndsbestille razer'n fra databutikken, hadde vert meir sikra musa hadde eg forhåndsbestilt fra komplett :ermm:

Er i tvil om det er glass eller tøy mus eg skal ha...

Komplett er liksom min trufaste nettbutikk, synd dei er dyre på sakene sine :(

Lenke til kommentar

For å få god glid på en mus, trenger man ikke kjøpe dyr teflon-tape. Jeg mener vanlig tape funker like bra, det eneste minus er at man må bytte litt oftere enn med teflon-tape, siden vanlig tape ikke er laget for å slites på. Men her er det en god del penger å spare, så det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Ville ha gått for MX518 og Q-Pad eller Steelpad S&S.... Begge føres av Databutikken.com og er inne på lager....

DB kan kreve en god del tilvenning... og en del mener at formen er dårlig.... så derfor MX518 > DB

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...