Gå til innhold

Brukt bærbar


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har planer om å kjøpe meg en bærbar datamaskin til høsten i forbindelse med skole, og siden jeg allerede har temmelig bra stasjonær pc så er kravene mine til den bærbare ikke så høye.

Jeg har derfor tenkt å gå inn på bruktmarkedet!!, Men siden jeg har lite eller ingen erfaring med bærbare så lurer jeg på, er det noe man bør være ekstra på vakt på når man kjøper slike brukte, feks, hvordan sjekke statusen på batteriet etc.

 

På forhånd takk

 

Henning E Hansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-11 06:14, Ranger_one skrev:

Hei, jeg har planer om å kjøpe meg en bærbar datamaskin til høsten i forbindelse med skole, og siden jeg allerede har temmelig bra stasjonær pc så er kravene mine til den bærbare ikke så høye.

Jeg har derfor tenkt å gå inn på bruktmarkedet!!, Men siden jeg har lite eller ingen erfaring med bærbare så lurer jeg på, er det noe man bør være ekstra på vakt på når man kjøper slike brukte, feks, hvordan sjekke statusen på batteriet etc.


På forhånd takk


Henning E Hansen


 

Jeg har samme planer som deg, og har selv mindre erfaring med slikt.

 

Men ville trodd det er naturlig å se på batteri, skjerm o.l. ?

Lenke til kommentar

Batteri er viktig å se på (spes. om du ønsker litt levetid).

Batteri blir som regel slappere med årene, og eldre bærbare kan sjelden måle seg med nyere maskiner med nye batterier (selv om ytelsen på nyere maskiner ligger laangt over..). Dette ser jeg på min Compaq Armada 1750. 300mhz, ikke stor skjerm, og ellers lite innabords. Denne maskinen er vel en 2 år tror jeg nå, men den har ikke sjans å måle seg med en Dell av nyere modell..

 

Men nå er det jo mulighet å kjøpe nytt batteri...

 

Men batteri, skjerm, evt. cdrom, og at maskinen "ser" fin ut (Ikke mangler skruer ol.) er viktig å se på.

 

Bærbar er MEGET kjekt! Jeg bruker nesten Armada'en mer enn min XP1700+ maskin:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...