The_Lobster Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Hei! Foreløpig har jeg følgende oppsett: Lian Li Miditower, Aluminium, USB, Sølv PC7ASCAND 795,- AOpen 350W, Super low noise, 12cm vifte 519,- AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester'' 2262,- ASUS A8N-SLI Deluxe 1275,- Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz CL2 1441,- Samsung Harddisk 200.0GB 875,- Leadtek WinFast PX6600GT TDH Extreme 1818,- SUM 8985,- Priser er hentet henholdsviv fra Microplex, PSData og Databutikken. Ser dette ut som et generelt bra oppsett? Er det noe jeg har glemt? Skjerm, tastatur og mus har jeg fra før av, samt lydkort. Er det noe som kan gjøre oppsettet billigere? Er det stor forskjell mellom Winchester og Venice? Samt, hvis noen har noen gode forslag til lignende system, bare Pentium oppsett, vil jeg gjerne se det:) Jeg valgte Leadtek kortet fordi jeg har lest at det skal være støysvakt.... Mvh, Joachim Edit: Er det noen som vet om det er noen kvalitetsforskjell i Lian Li scandinavia modellen fra de originale? Ettersom de er så billige? Endret 4. mai 2005 av The_Lobster Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 ser vel bra ut...litt dyrt skjermkort...msi 6600gt får du for 1500,- psu'en kan bli litt svak i lengden...bzerk-psu'en er billige og gode! Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Leadtek 6600gt agp kan du få til 1500 hos elkjøp. Da slipper du frakt og slikt. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Leadtek 6600gt agp kan du få til 1500 hos elkjøp. Da slipper du frakt og slikt. Litt dustete å kjøpe et agp-skjermkort til et nForce4-oppsett! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Har sett på liknende oppsett til kompis (stille og bra maskin), og har følgende å komme med; Hovedkort: Eneste s939 PCIe uten chipsettvifte er Giagabyte som du får på Nesshop... ellers mp du bytte til en Zalman selv - btw: trenger du SLI? Skjermkort: Mamoz har flere spreke skjermkort uten vift, deriblant 6600GT Kab er fint.. AC T1 er bra og stille.... PSUen har 17A@12V - sikkert samme som Aopen kab. - tror Aopen bruker FSG PSUer Stille HDD = Seagate - selv om Samsung er ok det ok Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Takk for svar! Trenger hovedsaklig ikke SLI med det første, men det er en grei funksjon å ha tilgjengelig dersom man skulle oppgradere senere... Men er ikke livsnødvendig, nei:p Hvordan kunne dette løses med vannkjøling? Jeg har ingen erfaring med vannkjøling, men hvis det finnes noe billig og stille system som kunne kjøle gpu og cpu hadde jo det kanskje vært genialt.. Vet ikke hvor nødvendig det er, dersom jeg kjøper stille cpu-vifte, skjermkort med stille vifte/uten vifte og hovedkort uten vifte/m zalman.. ? + Er det noen særlig ytelsesforskjell jeg vil merke mellom A64 3200+ og 3500+? Endret 5. mai 2005 av The_Lobster Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 jeg har ikke hatt vannkjøling selv, så den delen får andre svare på: men asus a8n sli får du stille enten ved å kjøpe en passiv zalman til 70,- eller en viftestyring til 50,-. Begge deler ser ut til å virke meget bra. asus-kortet er et meget godt kort uavhengig om du skal bruke SLI eller ikke! ang. skjermkort så er MSI sitt 6600GT meget stille! (Det er forøvrig den bzerk-psu'en jeg anbefalte tidligere også) Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hvis du ikke trenger sli så kjøp gjerne Asus A8N-E det har jeg og er godt fornøyd med. Men du må gjøre noe med chipsetkjøleren. Jeg tok den av og satte på en passiv zalman. Dette fungerer veldig fint. (er så enkelt at til og med jeg fikk det til Når det gjelder skjermkortet, ville jeg prøvd en vifteløs, hvis du har krav til stillegående pc. Radeon x700 er en av de. Jeg bruker Asus x800xl, og det støyer lite, men merker litt sus. Dette er litt dyrt, er ellers godt fornøyd. Hvis du vil ha en super strømforsyning til 900 kr så kjøp Mist. Den er stille og god. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Leadtek 6600gt agp kan du få til 1500 hos elkjøp. Da slipper du frakt og slikt. Litt dustete å kjøpe et agp-skjermkort til et nForce4-oppsett! hehe, glemte å sjekke hva slags hovedkort han skulle ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå