Gå til innhold

19" CRT forstyrres av Varmekabler i Gulv.!

bandit

Anbefalte innlegg

Har en ny 19" Samsung SM 997mb som blir "forstyrra" av varmekablene i gulvet!

Noen som har erfaringer med slikt. HAr satt skjermen på 85Hz (varmekablene er vel 50Hz) er vel best med størst mulig "avstand" mellom frekvensene?

Det som skjer er at når varmekablene står på så "dirrer" bildet litt.

Noen som har tips?? har tenkt litt på evnt. skjerming med alt fra al.folie til å sette ei slik Stekovns "plate" under.

greit med litt høring her før jeg starter projektet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1) Kjøpe LCD?

2) Legge blyplate under CRT skjermen din.

3) Ha bedre skjermet kabel mellom skjerm / pc

Dog tror jeg kjøpe seg LCD er løsninga. Eller billigste: Slå av varmekabla

1.) Skjermen er rykende fersk (1 uke), bruker dessuten databenk med nedfelt skjerm så har ikke fordel av den mindre størrelsen på LCD skjermer.

2.) Blyplate? størrelse? hvor skaffer man slikt? sikkert drittdyrt eller? Erafringer med bruk av blyplate noen??

3.) Hørest ut som det greieste alternativet, hvilken kabeltype skal jeg kjøpe da?

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd å løfte/flytte skjermen nei, har endelig fått den inn i benken, frister ikke enda å flytte på den :-)

med samme kurs mener du om de er på samme kurs fra sikringsskapet liksom? det er de.

Lenke til kommentar
2) Legge blyplate under CRT skjermen din.

Har du tro på at bly hjelper? Hadde det vært snakk om radioaktiv stråling så er nok bly saken, men til magnetiske felt er bly likestilt med luft. Og til elektriske felt er vel ikke bly et foretrukket materiale.

Lenke til kommentar

Har jobbet på et aluminiumsverk, og pga den enorme magnestismen, så hadde vi CRT skjermene i "metallbur" vet ikke helt va metall det var men det var iallefall pretty heavy!!!

så bly eller et liknende metall hadde sikkert gjort susen..

Lenke til kommentar

Problemet kan skyldes flere ting. Her er noen forslag til hva du kan forsøke.

1. Magnetisme: Om forstyrrelsene skyldes magnetfelt som dannes rundt varmekablene, så kan du forsøke å flytte skjerm, PC og skjermkabel lenger unna gulvet. Jeg har imidlertid mine tvil til at dette er årsaken til problemene dine, da magnetfeltet rundt en varmekabel vi være veldig svakt.

2. Mer sansynlig er det at varmekablene virker forstyrrende inn på strømkursen siden både skjerm og varmekabler er montert på samme kurs. Dette kan enkelt testes ut ved å dra en slengledning fra en annen kurs, og så kjøre PC/skjerm på denne. Hvis problemene forsvinner har du trolig enten overbelastet krusen eller du kan ha en jordfeil i varmekablene. Det siste er relativt alvorlig, og bør utbedres omgående. Kan enkelt testes med dertil egnet apparatur. Lignende symptomer kan også oppstå dersom du har koblingspunkt i kretsen til varmekablene (f.eks i termostaten) som er dårlig festet. Når det gjelder evt. overbelastning er det nokså enkelt å finne ut. en 10A kurs er beregnet på en belastning på inntil 2200W.

R.

Lenke til kommentar

Jeg tror magnetfeltet rundt varmekabel kan være sterkt nok til å forstyrre en monitor. Det er 2 typer varmekabel, enkeltleder og dobbeltleder. De fleste har nok dobbeltleder, og der bør ikke feltet være så stort. Men enkeltleder kan jo gi et betydelig felt.

Var endel diskusjon for noen år siden om varmekabel kunne være skadelig for små unger, de ligger jo ofte rett på gulvet. Da ble det en del fokus på å ikke bruke enkeltleder.

Det beste er vel å bruke LCD istedet for CRT.

Lenke til kommentar

Har satt Skjermen på annen Kurs enn VArmekablene nå, uten at det hjalp.

Så er vel en liten skjerming som må til..

Noen som ahr tips her ang. hvor kraftig man må skjerme, ???

Lurer også på om tipset med bedre skjermet kabel til skjermen er aktuelt..??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...