Citizenx Skrevet 11. juli 2002 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2002 Finnes det noe program for avlesning av temperatur på 3dkortet eller er jeg nødt til å feste en temp måler på kortet?? I så fall, hvor skal denne temp måleren festes? Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2002 kan ha med litt facts her! Lenke til kommentar
Profeten Skrevet 11. juli 2002 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2002 Det er nok mest sannsynlig at det er en innebygd temp.måler på kortet ditt, sjekk i manualen. På cd'en du forhåpentligvis fikk med (med drivere og sånt) pleier det ligge program som tar for seg småinnstillinger, med temperatur lesing.. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 11. juli 2002 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2002 Har aldri hatt et kort med temperatursensor. Hørte at det skulle være på Palit Daytona GeForce3 ti200 kortet. Har ikke funnet noe program til det formålet. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 12. juli 2002 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2002 Det er ikke alle skjermkort som har innebygd temp-sensor nei. Ikke engang alle nye. Er helt sikker på at det er på alle asus siden GF3 kom, men vet ikke med andre merker.. Har bestillt et Gainward Geforce4 Ti4400 nå, noen som vet om det er temperatursensor på det?? Vil jo helst ha det da.. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 17. juli 2002 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2002 Dett programmet skal visst være bra....gratis er det også.. http://download.com.com/3000-2086-10123330...ml?tag=lst-0-22 Lenke til kommentar
notarget Skrevet 17. juli 2002 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2002 Noen som har prøvd programet? har noen spm.! Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2002 Det er jo bare for temp avlesning av cpu og hk! Men er det noen som vet hvor temp sensoren skal plaseres på skjermkortet?? Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 23. juli 2002 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Citizenx skrev (2002-07-23 02:24):Det er jo bare for temp avlesning av cpu og hk!Men er det noen som vet hvor temp sensoren skal plaseres på skjermkortet?? Plaser den så nærmt GPU du kommer. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. juli 2002 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2002 ville plassert den på baksiden av GPUen jeg :smile: Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juli 2002 Hmm, men hvis jeg plasserer sensoren på baksiden av gpu'en, hva skal jeg feste den med da? Lenke til kommentar
555 Skrevet 25. juli 2002 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Den 2002-07-25 02:06, Citizenx skrev:Hmm, men hvis jeg plasserer sensoren på baksiden av gpu'en, hva skal jeg feste den med da? teip? Sisoftsandra kan lese temp og volt på gpu. den kunne det på mitt asus gf3 men ikke på pov gf2mx Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 25. juli 2002 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Citizenx skrev (2002-07-25 02:06):Hmm, men hvis jeg plasserer sensoren på baksiden av gpu'en, hva skal jeg feste den med da? Jeg ville ikke anbefale deg å gjøre dette da det ikke vil gi deg nøyaktig avlesing av temperaturen. Hvis du i midlertid vil gjøre det så sørg for å isolere temperatur sensoren fra lufta rundt den. Hvis du ikke gjør det vil den bli påvirka av lufta rundt den og dette vil gi deg enda skeivere temperturer. Det jeg anbefaler deg er at du prøver å få den så nært gpu'en som mulig. OBS: Ikke sett den mellom kjøleribba og gpu'en! Quote: 555 skrev (2002-07-25 10:01):Sisoftsandra kan lese temp og volt på gpu. den kunne det på mitt asus gf3 men ikke på pov gf2mx Det er fordi at GF3-kortet ditt har innebygget temperatur sensor i kjent Asus-stil, mens GF2 kortet ditt ikke ble laget med det (sannsynlig vis pga. at det er Pov og i tillegg er et MX-kort. Økonomi utgaver leveres ikke med mye annet enn kort og drivere). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå