Polarbastard Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg prøvde selv å boote opp en HD etter bytte fra Socket A til Socket 754 HK, med det resultatet at MBR ble så knødd at selv da jeg monterte det gamle oppsettet tilbake så fikk jeg ikke bootet opp. Fikk ikke engang formatert disken i oppstarten. Først måtte jeg sette inn en gammel HD, legge WinXp på den, og så formatere den andre HD gjennom denne. Måtte også kjøre et filgjennopprettingsprogram for å klare å finne tilbake til filene på de andre partisjonene. Så mitt råd er full formatering av C:, for så å legge inn de nye driverne o.l på en frisk og ren partisjon. Det er mye raskere å gjøre dette enn å plages i dagesvis med å prøve å reparere noe som kanskje ikke lar ser reparere fullt ut. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 ... problem å skifte fra Celeron til P4NW uten å reinstallere. Da var det sikkert hyperthreadingen du ikke fikk til å funke uten reinstall? En repair install burde forresten fikse akkurat det. Stemmer det, men jeg prøvde en del forskjellige løsninger (bla repair), men fikk ikke HT til å funke før etter en full reinstall. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg skal skifte HK, men beholde alt det andre (utenom at jeg skal kjøpe nye ram brikker:D) tror dere jeg trenger å reinnstalere windows da? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Kommer an på chipset i det gamle og det nye hovedkortet. Konklusjonen er vel at det ikke er alltid du MÅ, men du BØR, uansett. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Trenger man å formatere, eller holder det med å installere windows på nytt? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Trenger man å formatere, eller holder det med å installere windows på nytt? Du formaterer vel for å slette den gamle installasjonen før det legges inn på nytt. Alternativet er jo en repair install. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg har en windows cd som følgte med Dell maskinen, kan jeg bruke den på et nytt hovedkort? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Spørs om det er en slags recovery-cd med ferdig innlagte Dell-drivere eller om det er en cd for clean install. Er det det førstnevnte vil muligens få problemer. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg har en windows cd som følgte med Dell maskinen, kan jeg bruke den på et nytt hovedkort? Nei...... Dell only.. . Dell og HP tyner lisensene så billig ut av Bill at de blir dedikert de reslpktive maskiner. Så her er mer for geita å ta fatt i ...... Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 På cden så er det kun windows og ingen drivere. Hvis jeg ikke formaterer og tar repair install da burde jo Dell cden virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå