kyrsjo Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 For å tømme configfiler, kjør "rm -rf .*" i home-mappa di. Tar alt, inkludert bokmerker, og om du er uheldig (kommer ann på klient), mail. Tar faktisk alt i brukermappa og evt. andre brukermapper om du har tilgang (noe man ikke bør ha), ikke bare dotfiler. .* matcher . og .. også. Faktisk ikke - taler av erfaring Har et script liggende som kjørt fra /home går inn i alle brukermapper og kjører rm -rf inne i alle sammen som root. Skulle migrere et system med masse brukere fra fc2 til fc3, og gjorde dette på NFS-serveren. Orket ikke styret med å forklare folk hvordan de skulle fikse fucka configer - lot heller bokmerkende skvette over i /dev/null. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Ok, jeg var litt snar der, .* matcher . og .. også, men rm vil ikke slette dem. «rm: cannot remove `.' or `..'» Endret 5. mai 2005 av zyp Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Her er scripte jeg snakket om, btw: #!/bin/bash #This script runs through each file, and if its not owned by root, run the specified command on it. #Check that we are root if [ $USER = "root" ]; then #Yes we are. switch to /home cd /home #Run through each file for FIL in `ls` do #If root does not own the file, run the command on it. #(it is a home directory, not a quota def., lost+found or something similar if [ ! -O $FIL ]; then #The command to run echo $FIL fi done #If we are not root, print an explaining message elif [ $USER != "root" ]; then echo "You MUST run this script as root!" echo "If you have used su to get root, make shure you use su - to get all of roots enviroment variables." fi #Known bugs: # -Files with whitespaces in their names get treated as two separate files Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Her er scripte jeg snakket om, btw: #!/bin/bash ... #Run through each file for FIL in `ls` do ... #Known bugs: # -Files with whitespaces in their names get treated as two separate files Bytt ut `ls` med stjerne: for FIL in *; do Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå