Erijah Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hei! Jeg trenger mer ram for at World of Warcraft skal funke skikkelig. Fant en billig brikke fra deal, 256MB SDRAM PC133 3,3v Unb. EEPROM (http://www.deal.no/produkt.cfm?id=62445&sb=99&lb=0). Kan dataen min bruke den? Her er informasjonen jeg fikk fram med Everest: System minne 256 Mb (PC133 SDRAM) Minne kontroller egenskaper: Feil-detekterings metode 32-bit ECC Feil retting Single-bit Støttet minne infelling 1-Way Gjeldende minne infelling 1-Way Støttede minne hastigheter 70ns, 60ns Støttede minne typer SPM, FPM, EDO, Parity, ECC, SIMM Støttede minne spenninger 3.3V Maksimum minne modul størrelse 512 Mb Minne sokler 2 Takk for svar! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Vil heller anbefale deg og kjøpe nytt hovedkort som støtter DDR ram. SDRAM er ikke noe og anbefale siden det er dobbelt så treigt som DDR ram, samt at det er omtrent ingen pc'er som støtter det pr. dags dato. 340 kroner synes jeg er MYE for 256 SDRAM. Får jo 256 DDRRAM for samme pris. Edit: Ja, den funker på din pc. Endret 4. mai 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
Erijah Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Er litt redd for å gå inn i dataen da, men hvor mye koster nytt hovedkort da? Kan det ikke være at andre ting slutter å funke med nytt hovedkort? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Spørs litt hva du er ute etter det ja. Spørs også litt på din nåværende maskinvare. Et hovedkort kan du få for 400 kroner ca, og det er bra nok for vanlig bruk. Hvis du gir oss din maskinvare, så kan vi sikkert sette sammen det du TRENGER. WOW trenger jo litt bra maskinvare for at det skal fungere uten hakking etc, så hvis du vil spille glatt etc. må du nok ut med noen tusen. I og med at du har SDRAM, så tror jeg din pc er klar for utskiftning hvis du spiller mye etc. Lenke til kommentar
Erijah Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Tja, min maskinvare info. Vet at jeg trenger et mye bedre grafikkort. Hovedkort: CPU type AMD Athlon XP, 1666 MHz (12.5 x 133) 2000+ Hovedkort MSI MS-6511 (2 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio, Video) Hovedkort chipset VIA VT8365A ProSavage KM133A System minne 256 Mb (PC133 SDRAM) BIOS type AMI (04/25/02) Kommuniksjons port Communications Port (COM1) Kommuniksjons port ECP Printer Port (LPT1) Skjermkort NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (Microsoft Corporation) (64 Mb) 3D kort nVIDIA GeForce2 MX/MX 400 Skjerm NEC A727 Packard Bell [17" CRT] (TTMN15201770) Lydkort VIA AC'97 Audio Controller IDE kontroller VIA Bus Master IDE Controller Diskett stasjon Floppy disk drive Harddisk Maxtor 4D080H4 (80 Gb, 5400 RPM, Ultra-ATA/100) Harddisk WDC WD2000JB-00FUA0 (186 Gb, IDE) Optisk disk PIONEER DVD-ROM DVD-117 (16x/40x DVD-ROM) Tastatur Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard Mus Microsoft PS/2 Mouse Er vel ikke så mye mer å legge til. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Full maskinen med SD-ram(billig og brukt) og kjøp et nytt skjermkort(brukt/demo) så går det greit... http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=16742 http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=16779 Edit: du trenger kun en brikke siden HK har bare to DIMM.. Endret 4. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Erijah Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Ok fikk svar på det jeg lurte på. Takk for det! får se hva jeg finner på Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Kommer vel langt hvis du tar vare på cpu og oppgraderer ram, hovedkort og kanskje skjermkort hvis du har råd (er lurt å oppgradere til pci-e siden du har agp nå, skal du oppgradere senere må du kjøpe enda ett hk siden du må kjøpe ett med agp hvis du skal bruke eksisterende kort). Demovarer pleier å være billige så du skal nok kunne slipp eunna oppgraderingen relativt billig (5-800). Skal du satse på noe nytt så må ram+cpu+hk+skjermkort+kanskje psu ut og atpå til vil du kanskje ha ny harddisk og dvdbrenner og da har du en ny pc. Bare noen tanker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå