Gå til innhold

ekkle blaffringer i et ellers speilklart bilde.


Anbefalte innlegg

sitter å spiller half life2.

har merket noe rart med bildet når jeg snur meg fort..

får slike rare...vet ikke hva jeg skal kalle det.."blaffringer".

grafikken ellers er fantastisk!!bildet er speilklart og fint.

 

de er nesten umulige å se,men når jeg har sett de irriterer de meg noe jæ#%¤#!

og du ser de hele tiden. prøvd å ta screen shot,men de synes ikke på bildet.

 

dette skjer altså når jeg snur meg fort.raske bevegelser med musa.

 

hva kan jeg gjøre for at dette skal forsvinne?

 

merker dette i flere spill..

 

vet ikke om jeg postet feil nå,men jeg tenkte kansje det hadde noe med skjermkortet å gjøre.

 

takker svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis bildet ikke hakker på grunn av midlertidig lav FPS, kan det veldig godt være tearing. (evt begge deler).

 

Tearing hindres lettest ved å skru på vsync(vertical sync). Forklaring på disse begrepene, skulle du ikke kjenne til dem, finnes raskt ved et lite søk her eller på google. Eller kanskje aller helst wikipedia.

Endret av da Gauss
Lenke til kommentar

Det kan hjelpe å aktivere "Wait for vertical sync" (eller hva det heter hos deg), i driver eller spillet. Fenomenet du beskriver høres ut som "tearing", som er en effekt som oppstår når oppdateringsfrekvens på skjermkort og skjerm er forskjellig.

 

Edit: Satt og skrev med brødskiva i hånda, så det gikk for sent :p

Endret av maedox
Lenke til kommentar

gikk in å prøvde doom 3 (hær var problemet størst)

gikk inn på option,avansert slo på vert.sync.

 

og vet dere hva??!!

 

PROBLEMET VAR BORTE!! :thumbup:

takk skal dere ha :)

 

når jeg har dette på...må jeg stille ned på andre ting som detaljer feks?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke endre på detaljer og sånt nei. Å vente på vertikal synkronisering betyr at skjermkortet føyer seg etter oppdateringsfrekvensen på skjermen. I ditt tilfelle når du kjører skjermen på 85Hz vil du ikke kunne presse mer enn 85 bilder per sekund ut av skjermkortet selv om det kan betydelig mer.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke endre på detaljer og sånt nei. Å vente på vertikal synkronisering betyr at skjermkortet føyer seg etter oppdateringsfrekvensen på skjermen. I ditt tilfelle når du kjører skjermen på 85Hz vil du ikke kunne presse mer enn 85 bilder per sekund ut av skjermkortet selv om det kan betydelig mer.

oookey.

tenkte kansje at det var krevende for kortet å ha dette på...

 

hvor mange Hz er det best å ha skjermen på da?

Lenke til kommentar
Å vente på vertikal synkronisering betyr at skjermkortet føyer seg etter oppdateringsfrekvensen på skjermen.

er det forskjell på "å vente på vertikal synkronisering"

og å ha den på?

 

jeg har vertikal synkronisering på "controlled" i nvidia kontrollpanelet.

da skal jeg kunne styre dette fra spillet :roll:

 

merker ørlite gran lavere fps i far cry med vert.sync. på....

 

ja jeg kan stille hz helt opp til 100 :)

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...