Gå til innhold

Blanding av minne

Anbefalte innlegg

Har tenkt å utvide minnet på denne konfigurasjonen:

Aopen AK77-333

AMD Athlon XP1800

256MB PC-266 DDR Original PC2100

Aopen Geforce3 Ti200 128MBDDR

I og med at jeg allerede har PC2100-minne, bør jeg også kjøpe det nå? Eller vil PC'en fungere raskere med PC2700-minne?? Har ikke lyst å kaste gamle-brikken, var så høye RAM-priser da jeg kjøpte... :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei har samme hovedkortet med 256 2700 minne har en corsair 2100 512 mb på vei i posten og skal ha begge to, hovedkortets bios er slik at du ikke kan still opp fsb en på rammen uten å endre det på prossesoren også, dermed kommer du ikke lengre med en 2700 kjøp derfor 2100 du :grin:

Lenke til kommentar

Hei MX5!

Skal gå bra og ha fleire typer ram i maskina.

Det går som regel bra.

Men,det blir vanlegvis annbefalt å bruke ram av samme type.

Noen ganger kan ein oppleve konflikter mellom ram typer (tenker ikkje på blanding av sd/ddr/og rambus det går ikkje bra).Men,har intrykk av at det er ganske skjeldent.

Lenke til kommentar

Rammen er bakoverkompatibel, så det er ikke noe problem å putte inn en 2700 (opp til 333mhz buss) brikke i tillegg til en 2100 (opp til 266mhz buss), men begge brikkene vil da fungere som 2100 brikker... (Såfremt du ikke har vært veldig heldig med den gamle brikka di, så den kan gå på 333mhz....)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Så da er det med andre ord bortkastede penger å kjøpe 2700-brikke, fordi den vil gå i 2100-tempo sammen med den jeg allerede har. Forstod det sånn på ett av svarene her at 2700-minne er bortkastet på denne prosessor/hovedkort-konfigurasjonen, stemmer det?? Synes det hørest rart ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...