Zardoz Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Hallo! Jeg spiller endel multiplayer i UT. Et problem som har oppstått nylig er en effekt som kan minne om "mouse smoothing", dvs. at når jeg beveger figuren i UT så er det en viss forsinkelse eller "slingring" i bevegelsen. Dette gjør at bevegelsene blir unøyaktige. Har noen tips for å unngå dette? Kan det ha noe med oppdateringsfrekevensen til musa å gjøre? Jeg har selvsagt sjekket for options i Input i Preferences-menyen. Har nettopp formatert harddisken, bruker Win ME, bruker standard MS Intellimouse med Win ME - drivere. Takk for oppmerksomheten! Lenke til kommentar
Toa Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Skriv "preferences" i Console -> Gå i rendering -> Velg Direct3D/OpenGL (den du bruker) -> Skift Vsync parameteren til det motsatte av hva den står på idag. Dette virker i mange tilfeller. Husk også å slå på DirectInput. Dette kan også skje dersom du har et middelmådig grafikkort som ikke helt klarer å holde følge med det som skjer. Da er reduskjon i oppløsning og antall farger en mulig løsning. Du kan også teste de nyeste OpenGL driverne for UT. Disse bruker jeg. Lastes ned her: http://unreal.epicgames.com Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Takk for forslagene og rask respons, Toa, jeg skal prøve ut det du foreslår. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Du kan søke litt i forumet også.... det er et tema som har blitt diskutert i flere threads... (jeg har bla.a svart på to-tre poster om dette prob. Lenke til kommentar
baltuz Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Jeg har hatt samme problem når jeg kjører win2k. Hadde noe av det samme problemet med 3ds max(kjørte 2k da også). Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 24. november 2001 Forfatter Del Skrevet 24. november 2001 Ang. mus-lag i UT: Jeg vet ikke hvordan det funker for andre OS enn WinME (som jeg bruker), men effekten av å bruke riktig OpenGl driver er bare enorm! Jeg er lykkelig!Hvis problemet oppstår i UT, glem Direct 3D! (med mindre du elsker å dille med detektivarbeid i steden for å spille) Last ned OpenGl driveren fra http://www.unreal.epicgames.com, plasser denne i system-mappen i UT. Mus-lag i Unreal-engine spill er visstnok et kjent problem for de som har GeForce-kort, og som bruker D3D-driver. Hvis du _må_ bruke Direct 3D i UT, sjekk ut http://www.geforcefaq.com. Takk til Toa og Dipso for tips. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Funker denne driveren på Deus Ex også? D3D lager bare herp, men OGL-driveren som fulgte med siste patchen lagger, og fx briller og flammer fra våpen synes selv om de ikke skal det... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 eg har absolutt aldri hatt noen problemer med musa enda eg spiller UT i d3d mye mer enn dere alle sammen, til og med deg TOA :wink: Lenke til kommentar
Toa Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Pfft! DU er jo nesten aldri med å spille du siddis. Bare idler hele dagen på mirc. mOhahaha! :wink: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 eg sitter i ued :smile: og da blir det mye spilltestinga v bretta mine 50% av tida er jo bare playtesting :razz: Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 - men hvor spiller dere UT? Hadde vært gøy med en liten DM eller to, hehe... Lenke til kommentar
Toa Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Vel... Jeg spiller veldig veldig sjelden på public servere. Blir å henge på mirc (quakenet) og få igang 1on1, 2on2, 3on3 osv på dedikerte servere. #ccd, #rnr, #viruz og #vse.ut er de kanalene jeg er på der. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 eg liker å spille på public siden eg da slipper å vente som vanligt på pcw'er :razz: henger litt på tnxdm og jolt.uk deck16 only Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 det er kjente servere for meg og. Spiller faktisk bare på public servere, og er stort sett fornøyd med det...blir bare litt slitsomt noenganger med enkeltes attityd :wink: Lenke til kommentar
Toa Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Tnx-serverne er til tider patetisk. Man spiller og har det gøy på normale brett, så kommer en laaaaang liste av patetiske brett. Tror Deck er siste normale brettet, så dukker Fetid opp. Og da kommer det ene patetiske brettet etter det andre. Folk forlater spillet, og tilslutt er det ingen igjen. Og når det ikke er noen på serveren, så skifter den heller ikke brett. Dermed bruker den dager på å komme seg gjennom til et normalt brett. Da joiner det masse folk, og iløpet av 1 time er du tilbake til fetid igjen. ARGH!!! Jolt serverne spiller jeg av og til på, men jeg hater pingen. 180+ i ping er småkjipt. Da blir det dårlig med moving combos og headshots. :wink: Spiller jeg public så er det på public NGI 1on1 servere. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Eg er så enig med deg Sub! Jevla StarC han hører jo ikke på en skit av det eg forteller til han :/ Lenke til kommentar
Toa Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Ja, hører mye drit om StarC... Det hadde tatt han 5 minutter å laget en normal map-list for disse serverne. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 og noen leet custom maps ;D Lenke til kommentar
simes Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Quote: On 2002-01-14 15:18, siDDIs skrev:og noen leet custom maps ;D Dette var ikke leet nok. [)3773 3r 1337. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå