Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva har du i snitt karakter?!

772 stemmer

1. 1. Hva har du i snitt karakter?!

• 1 - 1,4
      6
    • 1,5 - 1,9
      3
    • 2,0 - 2,4
      3
    • 2,5 - 2,9
      20
    • 3,0 - 3,4
      36
    • 3,5 - 3,9
      117
    • 4,0 - 4,4
      181
    • 4,5 - 4,9
      206
    • 5,0 - 5,4
      148
    • 5,5 ->
      52

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Hadde vel rundt 62 konkurransepoeng da jeg gikk ut av vgs., så snittet lå vel på 5,6 .

Imponerende. Regner med at du hadde en del fordypnings- og realfagspoeng?

Går VK1 nå, og har vel foreløpig et snitt på rundt 5,6. Dette går nok ned til rundt 5,3 til sommeren, men satser på å til slutt få nok konkurransepoeng til å kunne velge og vrake blant studietilbudene. Og hvem vet, tar jeg meg sammen får jeg kanskje gode nok karakterer til å bli journalist? :!: :roll:

Lenke til kommentar
Imponerende. Regner med at du hadde en del fordypnings- og realfagspoeng?

Går VK1 nå, og har vel foreløpig et snitt på rundt 5,6. Dette går nok ned til rundt 5,3 til sommeren, men satser på å til slutt få nok konkurransepoeng til å kunne velge og vrake blant studietilbudene. Og hvem vet, tar jeg meg sammen får jeg kanskje gode nok karakterer til å bli journalist? :!: :roll:

5,6 i snitt, 6 fordypnings og realfagspoeng, derav 62 konkurransepoeng (primærvitnemål). Noe mer nå etter militær- og litt alderspoeng.

Angående journalist er det er det et tøft marked. Kjenner en del ferdigutdannende journalister (studerer bl.a. med en del), og fast jobb er vel noe de fleste kan se langt etter. Men sånn er det vel for flere yrkesgrupper, men å kombinere 2 års journalistikkstudium med f.eks. en bachelorgrad innenfor et emne er nok ikke en dum idé, kommer du ikke inn på journalistikk kan du begynne på noe annet og prøve igjen når du har fått alders- og studiepoeng, da bare journalistikk kan være vanskelig å kapre en jobb som.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
5,6 i snitt, 6 fordypnings og realfagspoeng, derav 62 konkurransepoeng (primærvitnemål). Noe mer nå etter militær- og litt alderspoeng.

Ah, skjønner. Delte visst feil her. :blush:

Angående journalist er det er det et tøft marked. Kjenner en del ferdigutdannende journalister (studerer bl.a. med en del), og fast jobb er vel noe de fleste kan se langt etter. Men sånn er det vel for flere yrkesgrupper, men å kombinere 2 års journalistikkstudium med f.eks. en bachelorgrad innenfor et emne er nok ikke en dum idé, kommer du ikke inn på journalistikk kan du begynne på noe annet og prøve igjen når du har fått alders- og studiepoeng, da bare journalistikk kan være vanskelig å kapre en jobb som.

Personlig frister ikke journalistyrket meg det minste. :) Men jeg konstaterer at "alle" vil bli journalister, og med det følger latterlig høye karakterkrav. Man kan jo stusse på hvor gjennomtenkte folks studievalg egentlig er. Heh, nå fremstår jeg vel som lettere fordomsfull og forspist på VG-journalistikk, men at det stilles høyere krav til en journalist enn en kjernefysiker (elns) får jeg bare ikke til å stemme. :p

Lenke til kommentar

Å herregud :(

Hadde 3.1 første pensum GK. Har gått nedover og nedover hele veien.

Fikk 2+ på tyskprøve idag, og skal ha høring fredag.

FA*NS jea**a HEL)#%"¤?#"¤#"!% BRENN

ALT!, ALT! GÅR I DASS!

Lenke til kommentar

Når jeg ser på statistikken over hvilke karakterer folkene på forummet har, så er jeg forbauset over hvor mange personer (%) som har 5 eller mer i snitt. Jævla geeks :mad::p

Har et lite spm; dere det gjelder (5 eller mer i snitt), har dere klisterhjerne, eller sitter dere hjemme dagen lang og gjør lekser? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Nei, er det noe jeg ikke har, er det det... Leser noen timer i strekk før prøver da.

Jeg har ingen klisterhjerne, men etter en småinterns leseøkt sitter gjerne kunnskapen godt til prøven er ferdig. Slik er det i alle fag, bortsett fra i matte og fysikk - dette er fag jeg gjerne leser på over flere dager. Generelt er jeg rett og slett for lat til å ta meg sammen og jobbe jevnt, og det vil nok en gang straffe meg.

Lenke til kommentar

8. = ca. 4,5

9. = ca. 4.9

10. = 5.33

GK 1. termin = 4.9

2. termin: venter å få ca. 5.2

Det er gøy med lærere som hater meg. :love:

Jeg hater meg selv litt for tiden fordi jeg ikke har giddet å øve på noe som helst, og bare gjort det mest nødvendige. Har derfor falt ned til fem i naturfag, engelsk og øk-inf.

Jeg skal skjerpe meg nå, og satser på godt over 5.5 i snitt resten av vgs.

Og foresten det med klisterhjerne. Jeg har null hukommelse what so ever.

Jeg må bare legge til til slutt at jeg har lese og skrivevansker. Ikke vet jeg hvorfor, men grunnskolens pedagoger har talt.

Endret av Dasset
Lenke til kommentar
Jeg skal skjerpe meg nå, og satser på godt over 5.5 i snitt resten av vgs.

Og foresten det med klisterhjerne. Jeg har null hukommelse what so ever.

Jeg må bare legge til til slutt at jeg har lese og skrivevansker. Ikke vet jeg hvorfor, men grunnskolens pedagoger har talt.

Folk som har lese og skrivevansker får vel ikke over 5 i snitt uten innsats? Det har jeg svært vanskelig forå tro.

Lenke til kommentar
Folk som har lese og skrivevansker får vel ikke over 5 i snitt uten innsats? Det har jeg svært vanskelig forå tro.

Jeg tror ikke selv at jeg har lese og skrivevansker, men det står faktisk i papirene som ble videresendt til ungdomskolen da jeg begynte der.

Innsatsen på skolen har alltid vært der, men når jeg sitter hjemme foran PCen eller trener på ett eller annet som f.eks idrett eller en annen hobby så blir skolen dessverre alt for ofte lagt til siden. Lekser gjøres som oftes i friminuttet før timen, og prøver leser jeg max. en og en halv time på om kvelden dagen før.

Men det må jo sies at karakteren i matte og gym trekker litt opp på snittet også da, og det har ikke mye med lese og skriveferdighetene mine å gjøre.

Til slutt må jeg bare legge til at 6eren hadde ligget inne i både norsk og engelsk hvis det ikke hadde vært for alle skrivefeilene mine. Det lyser alltid rødt av stilene mine, men jeg skriver heldigvis godt nok til å henge meg på femeren selv om jeg har aldri så mye lese og skrivevansker.

btw: En leif her og der, jeg har alltid slitt litt med dobbeltkonsonanter.

edit: fjernet dobbeltquote

Endret av Dasset
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...