Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva har du i snitt karakter?!

772 stemmer

1. 1. Hva har du i snitt karakter?!

• 1 - 1,4
      6
    • 1,5 - 1,9
      3
    • 2,0 - 2,4
      3
    • 2,5 - 2,9
      20
    • 3,0 - 3,4
      36
    • 3,5 - 3,9
      117
    • 4,0 - 4,4
      181
    • 4,5 - 4,9
      206
    • 5,0 - 5,4
      148
    • 5,5 ->
      52

Anbefalte innlegg

Tja, har vel vært noe slik:

Avsluttende 10. klasse: 5,8 (Gikk ut med 63,5 poeng, men har aldri skjønt u.skole poengsystemet)

Prognose GK: 5,5 - 5,7 (Almenne fag, så det er sagt...)

Endret av Isildur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

/offtopic

Ja, det varierer fra skole til skole, litt synd egentlig, hadde nok hatt en mye bedre GPA hvis A var fra 90+ (her holder det til en B- :hmm: )

Synes egentlig at jeg laerer mer fra fagene her fordi vi maa gjoere leksene hver dag fordi de sjekker dem og gir poenger hver dag. Og du vet ogsaa hva de forventer av deg, slik som du sa saa er det den faktiske innsatsen du gjoer, ikke hva laererren synes om deg. Matten er jo ogsaa dritvannskelig her. Essayene vi maa skrive er som regel paa 1 side. Kjekt aa kunne velge sine egne fag da og skreddersy sin egen timeplan. Synes det er greit med 8 forskjellige klasser om dagen jeg, variasjon er greit.

/ontopic

Men synes det er bra aa se at karakternivaaet her ser veldig bra ut. Man trenger ikke aa faa daarlige karakterer bare fordi man henger mye paa pcen.

Lenke til kommentar
...

/offtopic

Ja, det varierer fra skole til skole, litt synd egentlig, hadde nok hatt en mye bedre GPA hvis A var fra 90+ (her holder det til en B- :hmm: )

Synes egentlig at jeg laerer mer fra fagene her fordi vi maa gjoere leksene hver dag fordi de sjekker dem og gir poenger hver dag. Og du vet ogsaa hva de forventer av deg, slik som du sa saa er det den faktiske innsatsen du gjoer, ikke hva laererren synes om deg. Matten er jo ogsaa dritvannskelig her. Essayene vi maa skrive er som regel paa 1 side. Kjekt aa kunne velge sine egne fag da og skreddersy sin egen timeplan. Synes det er greit med 8 forskjellige klasser om dagen jeg, variasjon er greit.

/ontopic

Men synes det er bra aa se at karakternivaaet her ser veldig bra ut. Man trenger ikke aa faa daarlige karakterer bare fordi man henger mye paa pcen.

Det med leksene og at man fikk poeng for de var veldig givende for meg. Og hvis det var noe man ville spørre læreren om kunne man i tillegg komme og gjøre lekser sammen med de fleste i en time før skolen begynte og etter skolen. Genialt. Lærte mye mer matte når jeg kunne få prata alene med mattelæreren om ting jeg lurte på.

Skulle ønske vi hadde dette opplegget i Norge. :love:

Lenke til kommentar
GK: 4,2.

VK1: 5,4og noe.

VK2: 3,6 sånn det ser ut nå.

Allmennfag med 3MX og 3FY..

OOah, eg har valgt MX og FY + ENG videre (går GK) - 5,4 til 3,6 ? *Skremt* :p

Mer skole mindre pc neste år på meg da =)

-Jar

Lenke til kommentar
Jeg liker egentlig det norske skolesystemet best, vi lærer mer her, men skulle ønske de brukte amerikansk karaktersetting med tydelige poeng. Utenom på stil da.. :thumbup:

huh? Lærer mer på norsk skole? Meneru ungdomsskolen, barneskolen eller videregående så tar du så grundig feil som det går an å ta. Man lærer bortimot null på ungdomsskolen. Hvis det du sier er sant, så kan jeg si deg en ting. Jeg kom til norge i slutten av 7 klasse og skolesystemet som jeg ble undervist på er basert på det amerikanske pensum. Hvordan i all verden klarte jeg å løse GK sin mattetentamen på 30 min? Feel free to tell me.

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden klarte jeg å løse GK sin mattetentamen på 30

min? Feel free to tell me.

Det samme klarte tross alt eg også, og eg har kun gått på skule i Noreg. Det varierar nok frå elev til elev kor gode ein er. Logisk nok.

Endret av Earendil
Lenke til kommentar
Jeg liker egentlig det norske skolesystemet best, vi lærer mer her, men skulle ønske de brukte amerikansk karaktersetting med tydelige poeng. Utenom på stil da..  :thumbup:

huh? Lærer mer på norsk skole? Meneru ungdomsskolen, barneskolen eller videregående så tar du så grundig feil som det går an å ta. Man lærer bortimot null på ungdomsskolen. Hvis det du sier er sant, så kan jeg si deg en ting. Jeg kom til norge i slutten av 7 klasse og skolesystemet som jeg ble undervist på er basert på det amerikanske pensum. Hvordan i all verden klarte jeg å løse GK sin mattetentamen på 30 min? Feel free to tell me.

Håper dette ikke blir for offtopic. :)

Mente videregående. Men det kommer vel an på hvilken skole du går på.

Men hvis du leste alle innleggene mine ser du at jeg ikke påsto at matten var lettere i usa, snarere tvert imot.

Derimot mener jeg at vi lærer å *forstå* humanistiske fag bedre her. Også takket være krevende stiler (noen er bare jalla).

Og basert på det amerikanske pensum? Såkalte internasjonale skoler har gjerne mye høyere standarder enn skolene i USA. Nesten alle i usa går på highschool, uansett hvilket yrke de skal ha, elektrikere som går elektro i norge og, og mek også. Skolene der er lagt opp deretter, men skoler for 'internasjonale elever' "basert på amerikansk pensum" er ikke akuratt yrkesskoler. Forresten er det ikke noe som heter det amerikanske pensum, det er opp til skoledistriktene og delstatene å bestemme pensum. Men de er stort sett enige (*kremt* evolusjon *kremt*).

Men flinke elever i norge finnes det nesten ikke noe tilbud til, ulikt i USA hvor de har AP fag og muligheter for å ta fag på college betalt av skolen du går på. Dette er synd. (Ikke at jeg er så jævla flink, men jeg ser mange som bare blir lei og driter i skolen som egentlig er veldig gode.)

Forresten, en ting til. Du må være over middels i matte, eller en skrytepave, for på skolen jeg gikk på i usa var det få av ferskisene på skolen som kunne tenkes å klare 1MXY-eksamen.

Endret av petter;
Lenke til kommentar
Jeg liker egentlig det norske skolesystemet best, vi lærer mer her, men skulle ønske de brukte amerikansk karaktersetting med tydelige poeng. Utenom på stil da..  :thumbup:

Hvordan i all verden klarte jeg å løse GK sin mattetentamen på 30 min? Feel free to tell me.

Kanskje du er meganerd.. :whistle:

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...