Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva har du i snitt karakter?!

772 stemmer

1. 1. Hva har du i snitt karakter?!

• 1 - 1,4
      6
    • 1,5 - 1,9
      3
    • 2,0 - 2,4
      3
    • 2,5 - 2,9
      20
    • 3,0 - 3,4
      36
    • 3,5 - 3,9
      117
    • 4,0 - 4,4
      181
    • 4,5 - 4,9
      206
    • 5,0 - 5,4
      148
    • 5,5 ->
      52

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler en meget sterk trang for å briefe med karakterboka dette året også, så... :whistle:

KRL: 5

Norsk hovedmål: 5

Norsk sidemål: 5

Norsk muntlig: 5

Matematikk: 6

Samfunnsfagene: 5

Natur og miljø: 6

Engelsk skriftlig: 5

Engelsk muntlig: 5

Musikk: 5

Heimkunnskap: 5

Tysk skriftlig: 5

Tysk muntlig: 5

:cool::w00t::dribble::D

Lenke til kommentar
Jeg føler en meget sterk trang for å briefe med karakterboka dette året også, så...

*snip*

Å få gode karakterar på ungdomsskulen er ikkje så vanskeleg at det gjer noke, nærmast uvahengig om ein gidd å jobbe med faga eller ikkje. ;)

Enig!

Lenke til kommentar
Arghh... nå blir jeg frustrert overfor N&M-læreren min. :mad:

Snakket med han i dag, og hevdet min dårlige forståelse av hans avgjørelse angående karakteren min, og la frem at jeg hadde fått 5+ og 6 på prøve, samt høyest muntlig aktivitet i timen, og gjort ALLE oppgavene i boken (meningen er at vi skal gjøre halvparten). Alt dette sa han seg enig i, men allikevel kommer han med uttalelsen: "det er andre ting som ligger bak også vet du".

Og når jeg da videre spør høflig: "ååå... sier du det? som hva da?, svarer han (direkte sitert): "hehe... jeg har tenkt nøye gjennom karakteren din, og føler at du skal ha den sterke 5'eren du har fått".

Videre hinter jeg litt til en annen i klassen som fikk 6, og spør hva hun fikk på prøvene og han svarer: "jeg husker ikke riktig, men du vet, det er andre ting som ligger bak".

Igjen spør jeg hvilke ting som ligger bak (litt mer klar og direkte), og han svarer igjen: "hehe... jeg synes du skal være fornøyd med en så god karakter som 5. jeg har tenkt lenge på dette, og synes du absolutt fortjener den".

End of discussion.

Så, læreren har altså ingen klar begrunnelse for min karakter, og hevder allikevel at den er riktig og rettferdig.

Det begynner å friste med å levere klage, bare for å holde på prinsippene og lage litt kvalme for han (selv om vi kommer meget godt overrens).

:mad:

Samme tilfelle her, bare at det gjelder KRL, og at bjeg har fått 6 på begge prøvene

Lenke til kommentar

Fikk vitnemålet i dag:

KRL - 5

Norsk hovedmål, skriftlig - 5

Norsk sidemål, skriftlig - 5

Norsk hovedmål muntlig - 5

Matematikk - 6

Engelsk skriftlig - 5

Engelsk muntlig - 5

Samfunnsfag - 6

Natur- og Miljøfag - 5 (hadde fått 6 om jeg hadde klagd, men jeg orket ikke. Har glatt 6'er-nivå)

Kunst og Håndverk - 5

Musikk - 5

Kroppsøving - 5

Tysk skriftlig - 5

Tysk muntlig - 5

Heimkunnskap - 5

Orden - G

Atferd - G

Fravær - 0/0

Gjennomsnitt: 5,15 (5,13 m/ tysk)

Skriftlig eksamen (engelsk): 6

Muntlig eksamen (matematikk): 6

:D

(10. klasse)

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Fikk også mitt vitnemål her om dagen:

Kristendoms-, religions- og livssynskunnskap: 6

Norsk hovedmål, skriftlig: 6

Norsk sidemål, skriftlig: 5

Norsk, muntlig: 6

Matematikk: 5

Engelsk, skriftlig: 6

Engelsk, muntlig: 5

Samfunnsfag: 6

Natur- og miljøfag: 6

Kunst og håndverk: 5

Musikk: 5

Heimkunnskap: 5

Kroppsøving: 5

Skriftlig eksamen (engelsk): 6

Muntlig eksamen (samfunnsfag): 6

Gjennomsnitt: 5,53

Endret av Treblad
Lenke til kommentar
Jeg føler en meget sterk trang for å briefe med karakterboka dette året også, så...

*snip*

Å få gode karakterar på ungdomsskulen er ikkje så vanskeleg at det gjer noke, nærmast uvahengig om ein gidd å jobbe med faga eller ikkje. ;)

Hvor vanskelig det er å få gode karakterer på skolen avhenger mye på hvor strenge lærerne er. Tro meg, det er stor forskjell på de forskjellige skolene..

Dessuten syns jeg ikke at du burde prøve å få det til å virke lett å få Ole Johan sitt høye snitt. Selvfølgelig er karakteren avhengig av om du gidder å gjøre noe med faget.

Ole Johan sine karakterer viser at han har jobbet og at han faktisk ikke gir faen i utdanninga som veldig mange andre gjør på ungdomsskolen. Keep up the good work :thumbup:

Lenke til kommentar

Ungdomskolen er som mange andre her har påpekt, ikke noe stress. 5-ere og 6-ere henger ganske løst. Vgs er en smule verre. Det kommser selvfølgelig an på hvilken linje du tar, men allikevel.

Og nei, jeg er ikke misunnelig på de gode karakterene deres. Gratulerer! Sier bare det blir litt verre på vgs. God sommer :)

Lenke til kommentar

Jeg er nettopp ferdig med 2. termin i 8. klasse:

1.Termin:

Norsk: 5

Matte: 5

Engelsk: Sterk 5

N&M: Sterk 5

Gym: 4

Samf. 5

Kunst/Håndtverk: 5

Tysk: 4

2. termin:

Engelsk: 6

N&M: 5

Gym: 5

Samf. 5

Tysk: 5

i gjennomsnitt 1. termin: 4,5.

I gjennomsnitt andre termin: 5

:dribble:

Endret av Sponx
Lenke til kommentar
Jeg er nettopp ferdig med 2. termin i 8. klasse:

1.Termin:

Engelsk: Sterk 5

N&M: Sterk 5

Gym: 4

Samf. 5

Tysk: 4

2. termin:

Engelsk: 6

N&M: 5

Gym: 5

Samf. 5

Tysk: 5

i gjennomsnitt 1. termin: 4,5.

I gjennomsnitt andre termin: 5

:dribble:

Hvordan kan du få 5 i matte? :p

Snitt første termin: 4,78

Snitt andre termin: 5,11

;)

Men over på det med karakterer på ungdomsskole...

Det spørs veldig på skolen/lærere ja.., har vært med på tilfeller der en elev har fått 6 i et fag fordi "den har jo fått 6 i alle andre" ... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg besøkte en kompis på skolen for en stund siden. Han går på byggfag, seriøst for en slapp klasse/lærer. De får ingen lekser, prøvene deres var så lette at jeg holdt på å brekke meg! (Da snakker jeg om Norsk, Engelsk & Natur&Miljø)

Allmenn er noe drit!

Nå ahr ikke jeg lest igjennom hele tråden for å se om noen har svart på dette..

Men hallo, allmen, det er Allmenne Administrative og Økonomiske fag, right?

dere SKAL lære norsk, spansk\tysk\fransk osv..

Vi som går yrkesfag, vi skal lære om yrke vi.. om det yrkesrettede greiene, ikke om blomster og bier, det kan de fleste nå..

Husker i fjor, da jeg gikk GK Elektro, da hadde vi naturfag. Hvorfor i alle dager skal jeg, som skal slå opp kabler på en vegg og noen koblingsbokser, kunne de forskjellige kjemiske bindinger? Hva det periodiske system er og hva det forteller?

Og matte, hvorfor i alle dager har de dætta en HAUG med usaklige bokstaver inn i matteboka mi? "hva blir A hvis B er X, tilnærmet lik Y." Skal en svare der a? W ?

Teite greier.. :nei:

Og for ikke å snakke om Engelsk da, hvorfor i helv**e skal jeg lære om å bøye verb osv? Hallo, om du snakker til en som kan engelsk, og om du sier "Me hungry, me want food" eller "me worky worky, you tools?" hvis ikke det funker, kan man bare gni seg på magen og si "foooood" eller late som en skrur og sier "tool? You have?"

De skjønenr det vet du.. De skjønner da Petter Solberg? "And we come over the top and then a turn was in front, me drive car right out"

Kan ta opp flere fag jeg.. "Informasjonsteknologi" JIPPI!! Tenkte jeg når jeg hørte det.. er glad i data og interessert i det, men IKKE skrive en haug med tekster ut ifra en jævla bok.. hva har det med teknologien og gjøre? "lær om microsoft word" kunne det heller ha fått navnet..

Nei, dropp noen fag på skolen, og lær oss ordentlig studieratningsfag sier jeg..

BTW: Hadde vel 3.9 i snitt, bare på grunn av gym, norsk og engelsk.. bare 4 og 5 i studieretning..

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar
Herre....Hvem er 4 I gym!!?!?

5 er MINIMUM for gym.

Når jeg gikk i 8. tror jeg at jeg fikk bare 5ere og en 6. Både før og etter jul.

5 er MINIMUM i gym?

Syns du skal passe deg og ikke erte på deg gråstein nå.. Hadde 2 i gym i år jeg.. Er det HEEELT jævlig det da? herregud, gym er jo bare dumt.. jeg HATER og dusje naken blant andre småkåte tvilsomme gutter, så sorry meg for ikke og skaffe meg den minimums femmer'n ass..

så shut up litt, er du snill? :yes:;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...