Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva har du i snitt karakter?!

772 stemmer

1. 1. Hva har du i snitt karakter?!

• 1 - 1,4
      6
    • 1,5 - 1,9
      3
    • 2,0 - 2,4
      3
    • 2,5 - 2,9
      20
    • 3,0 - 3,4
      36
    • 3,5 - 3,9
      117
    • 4,0 - 4,4
      181
    • 4,5 - 4,9
      206
    • 5,0 - 5,4
      148
    • 5,5 ->
      52

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet jo at karakterene har sammenheng med hvor mye hver enkelt leser, men så er det igjen noen som har "klisterhjerne". Det er også flere her inne vil jeg tro(som meg) som driver med en del idrett utenfor datalivet. =) Selv trener jeg 10-14 timer i uka, og får dermed ikke lest så mye på leksene som jeg egentlig vil.

What about YOU? Trener du/gjør mye annet enn å lese på lekser? =)

Lenke til kommentar

Arghh... nå blir jeg frustrert overfor N&M-læreren min. :mad:

Snakket med han i dag, og hevdet min dårlige forståelse av hans avgjørelse angående karakteren min, og la frem at jeg hadde fått 5+ og 6 på prøve, samt høyest muntlig aktivitet i timen, og gjort ALLE oppgavene i boken (meningen er at vi skal gjøre halvparten). Alt dette sa han seg enig i, men allikevel kommer han med uttalelsen: "det er andre ting som ligger bak også vet du".

Og når jeg da videre spør høflig: "ååå... sier du det? som hva da?, svarer han (direkte sitert): "hehe... jeg har tenkt nøye gjennom karakteren din, og føler at du skal ha den sterke 5'eren du har fått".

Videre hinter jeg litt til en annen i klassen som fikk 6, og spør hva hun fikk på prøvene og han svarer: "jeg husker ikke riktig, men du vet, det er andre ting som ligger bak".

Igjen spør jeg hvilke ting som ligger bak (litt mer klar og direkte), og han svarer igjen: "hehe... jeg synes du skal være fornøyd med en så god karakter som 5. jeg har tenkt lenge på dette, og synes du absolutt fortjener den".

End of discussion.

Så, læreren har altså ingen klar begrunnelse for min karakter, og hevder allikevel at den er riktig og rettferdig.

Det begynner å friste med å levere klage, bare for å holde på prinsippene og lage litt kvalme for han (selv om vi kommer meget godt overrens).

:mad:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort en eneste lekse hjemme i hele år (10kl) og nå er det bare 4 dager igjen og jeg har inntrykk av at jeg ligger på 5 i de fleste fag :yes:

Så viss man bare er flink å snakke for seg så går det helt fint å ikke gjøre lekser (viss læreren ikke sjekker de fra dag til dag da)

Jeg brukte hele året fra høsten til vår på å spille gitar hjemme fra jeg kom hjem og til langt utpå natten, så lekser var det ikke tid til.

Nå er det sommer, båtliv og kjæreste(hjelp!), så skal bli deilig å slippe vekk fra skolen :woot:

Gratulerer med ferie alle sammen (snart) og kryss fingrene for karakterene mine så jeg kommer inn på MDD!

Lenke til kommentar

Fikk vite standpunkt idag, har 4.22 i snitt. Samme som til 1.termin.

Og føler med deg endrebjorsvik89, har en slik lærer i aktivitetslære. Og han kvir seg for å gi gutter 5 i faget. Og prøver du å konfrontere han så bare begynner han å snakke om at siden han har jobbet her i 20år så vet han best, uten at vi blir noe klokere av den grunn.

Lenke til kommentar

Hva jeg fikk på vidergående husker jeg ikke lenger og det er ikke lenger interessant. Jeg hadde vel på Siv.ing med snitt på omtrent 2,1. Det var karakterer som går motsatt vei enn den vanlige på vidergående. Jeg ble ferdig rett før de gikk over til bokstavkarakterer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...