Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva har du i snitt karakter?!

772 stemmer

1. 1. Hva har du i snitt karakter?!

• 1 - 1,4
      6
    • 1,5 - 1,9
      3
    • 2,0 - 2,4
      3
    • 2,5 - 2,9
      20
    • 3,0 - 3,4
      36
    • 3,5 - 3,9
      117
    • 4,0 - 4,4
      181
    • 4,5 - 4,9
      206
    • 5,0 - 5,4
      148
    • 5,5 ->
      52

Anbefalte innlegg

men jeg ville nok ha snakket med faglærer først ja.

Jeg tenkte å snakke med han på tirsdag som var, om hvilket grunnlag han hadde for å gi meg 5 når en jente som går i klassen og som bare er halvparten så aktiv (og kunnskapsrik) som meg får 6, men selvfølgelig ble han sykemeldt på tirsdag (og jeg har ikke peiling på når han kommer tilbake).

Hadde vært greit å ha 6 i N&M bare for å vise at jeg faktisk kan det. Hun som fikk 6 sier faktisk at jeg kan mer enn hun, og er mer aktiv enn hun.

Læreren er et surrehue som aldri følger med i timen, og som kun på prøver og karakterer forrige termin.

Edit: Blir det for dumt å gå til pedagogisk leder på skolen (vi har ikke rektor) og si at jeg er mer aktiv og kunnskapsrik enn en annen i klassen som får 6?

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg forstår er ikke karakterene "offisielt" enda, og klagefristen ikke begynt?

I tilfelle skader det jo ikke å vente litt til. Hvis ikke er det jo lurt å rådføre deg med klassestyrer/rådgiver eller noe.

Jo, vi har fått de offisielle karakterene på et uoffisielt vitnemål, og klagefristen har begynt.

Lenke til kommentar
Edit: Blir det for dumt å gå til pedagogisk leder på skolen (vi har ikke rektor) og si at jeg er mer aktiv og kunnskapsrik enn en annen i klassen som får 6?

Akkurat det blir litt dumt, vil jeg si. Skriftlig klage går allikevel til rektor/pedagogisk leder slik jeg har forstått det, men du vil ikke få noe ut av å klage uten å ha snakket med læreren på forhånd. Klagen vil da rett og slett ikke bli tatt hensyn til, med den begrunnelse at du ikke har snakket med læreren før du sendte klagen. Det er en kinkig situasjon du er i, så hadde jeg vært i din situasjon, ville jeg ha konfrontert situasjonen med rektor/pedagogisk leder. Klagefristen er bare 10 dager, så du bør gjøre det så fort som mulig.

Ikke hør på folk som sier "Det er ikke noen vits for deg å klage. Du har så bra karakterer fra før. Det er ikke noen vits i å klage når du allerede har en femmer." Andre har ikke noe med dine karakterer å gjøre, og det er faktisk din framtid. Jeg har møtt på noen slike (jeg trengte riktignok ikke å klage), og jeg bare overser dem hvis de gnåler videre. Jeg skjønner hvordan du føler det. Selv om det sannsynligvis ikke vil bety noe som helst for din fremtidige karriære, er det allikevel kjekt å kunne stå fram med toppkarakterer i favorittfagene (jeg har oppfattet deg som et realfagsmenneske).

Lenke til kommentar

Jeg er halvt amerikansk og har tilbringt mange sommere i statene og snakker og skriver flytende engelsk. Vår engelsklærer er udugelig og vranglærer klassen helt perverst. Hun har ingen forutsetninger for å vurdere meg faglig på grunnlag av hennes engelskkunnskaper, men likevel så får jeg bare 5 i muntlig og skriftlig.

Er omtrent den eneste som er aktiv i engelsk-timene.

Så karakterer kan tydeligvis bli satt veldig subjektivt!

Lenke til kommentar

...

Det er en kinkig situasjon du er i, så hadde jeg vært i din situasjon, ville jeg ha konfrontert situasjonen med rektor/pedagogisk leder. Klagefristen er bare 10 dager, så du bør gjøre det så fort som mulig.

...

Ja, jeg mente å gå og snakke med han, ikke levere klage med én gang.

Er det egentlig verdt strevet for å gå fra 5,15 til 5,23 bare for å holde på prinsippene (kommer inn der jeg skal uansett).

Lenke til kommentar

...

Det er en kinkig situasjon du er i, så hadde jeg vært i din situasjon, ville jeg ha konfrontert situasjonen med rektor/pedagogisk leder. Klagefristen er bare 10 dager, så du bør gjøre det så fort som mulig.

...

Ja, jeg mente å gå og snakke med han, ikke levere klage med én gang.

Er det egentlig verdt strevet for å gå fra 5,15 til 5,23 bare for å holde på prinsippene (kommer inn der jeg skal uansett).

Hva skal du inn på da?

Lenke til kommentar

Hva med å si hva slags linje dere går?

Bare fordi at noen har snitt 5, og jeg har snitt 3, så betyr det ikke at jeg jobber mindre\er mindre smart.. Elektro f.eks. er veldig vanskelig å få god katakter i.. Salg og Service er jævlig enkelt å få god karakter i..

Hva slags linje går du sovietpig?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...