Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva har du i snitt karakter?!

772 stemmer

1. 1. Hva har du i snitt karakter?!

• 1 - 1,4
      6
    • 1,5 - 1,9
      3
    • 2,0 - 2,4
      3
    • 2,5 - 2,9
      20
    • 3,0 - 3,4
      36
    • 3,5 - 3,9
      117
    • 4,0 - 4,4
      181
    • 4,5 - 4,9
      206
    • 5,0 - 5,4
      148
    • 5,5 ->
      52

Anbefalte innlegg

SÅ: Valgfag fotball og valgfag Engelsk(i mitt tilfelle) teller like mye? Jeg går VK1 Idrettsfaglig. Føler liksom at jeg har jobba mer i engelsken enn hva de andre har i fotballen..  :ermm:

Det stemmer, så lenge du får karakter i de to fagene. På noen skoler kan man velge mellom karakter og bestått/ikke bestått. Det siste alternativet kan, så vidt jeg har forstått det, ikke regnes om til karakterer, og kan derfor ikke telle på snittet. Jeg fikk 6 i totimersfaget musikk i fjor, og det teller like mye som alle andre karakterer jeg får.

Det gjør ikke 2-timers psykologien jeg har sammenliget med engelsken ihvertfall... Psykologien er 2-timers valgfag btw.

Får du tallkarakter i faget? I så fall skal karakteren tas med i beregningen av snittet ditt (VGS) så vidt meg bekjent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Er tallkarakter ja.. Jeg sier ikke at den ikke teller på snittet, men at den ikke teller like mye.. Nettopp pga det er et 2-timers valgfag.

Alle karakterer teller like mye, uahengig av antall timer.

Dvs. at en femmer i 3MX er "verdt" like mye som en femmer i Friluftsliv.

Lenke til kommentar

Da var snittet nesten avklart: Før jeg har fått tilbake eksamenskarakterene i 3. har jeg en helt eksakt femmer, og 0,7 tillegsspoeng. Så er det bare å gjøre en god innsats på muntlig på fredag, og grue seg til sensuren faller på skriftlig.

Lenke til kommentar

Jeg skrev i en tidligere post her at jeg håpte på å få ca. 5,2 i snitt nå til sommeren på GKAAF, vel det gikk ikke like bra som forventet pga. litt deprimerende personlige problemer, men jeg landet da på 5,125 noe som egentlig er OK.

her er karakterene:

VG1200 Engelsk: 5

VG1130 Mattematikk 1MX: 6

VG1400 Naturfag: 5

Norsk, skriftlig: 5

Norsk, muntlig: 5

Kroppsøvning: 6

Fransk B-språk 1: 4

Økonomi og info.-behandling: 5

Det skulle bli snitt på 5,125 hvis mattekarakteren min holder mål :hmm:

Lenke til kommentar
Det skulle bli snitt på 5,125 hvis mattekarakteren min holder mål

Nei, du klarte målet ditt med glans. Kun Øk/It, Naturfag, Engelsk og Matte blir stående, de andre er bare veiledende, og skal ikke tas med i betraktningen når endelig karakter settes.

Lenke til kommentar

Fått 1. utkast av vitnemålet (i tilfelle det er noe å klage på), og har endt opp med 5,15 uten tysk.

Mulig at jeg kommer til å klage på N&M-karakteren (fått 5), men jeg føler at én 6 prøve med 6, og én prøve med 5+, samt mitt ord på høy muntlig aktivitet (høyest i klassen) ikke er godt nok. Jeg hadde tenkt til å ta en prat med læreren først, men han er selvfølgelig blitt sykemeldt. :no:

Lenke til kommentar

Når du har så høyt snitt så er det jo egentlig ikke noe vits ;)

Men jeg skjønner at du føler deg urettferdig behandlet. Det virker som om du har en god sak, og du ned kan du i alle fall ikke gå. Så klag i vei du, men jeg ville nok ha snakket med faglærer først ja.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...