Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva har du i snitt karakter?!

772 stemmer

1. 1. Hva har du i snitt karakter?!

• 1 - 1,4
      6
    • 1,5 - 1,9
      3
    • 2,0 - 2,4
      3
    • 2,5 - 2,9
      20
    • 3,0 - 3,4
      36
    • 3,5 - 3,9
      117
    • 4,0 - 4,4
      181
    • 4,5 - 4,9
      206
    • 5,0 - 5,4
      148
    • 5,5 ->
      52

Anbefalte innlegg

*Kremt*

Valgfak på ungdomsskolen telles ikke med på snittet. På VGS har man to typer valgfag: Studieretningsfag og andre valgfag, og begge typene teller likt på snittet.

Og tro det eller ei: Jeg har faktisk flere år med skole bak meg. Flere enn deg faktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*Kremt*

Valgfak på ungdomsskolen telles ikke med på snittet. På VGS har man to typer valgfag: Studieretningsfag og andre valgfag, og begge typene teller likt på snittet.

Og tro det eller ei: Jeg har faktisk flere år med skole bak meg. Flere enn deg faktisk.

SÅ: Valgfag fotball og valgfag Engelsk(i mitt tilfelle) teller like mye? Jeg går VK1 Idrettsfaglig. Føler liksom at jeg har jobba mer i engelsken enn hva de andre har i fotballen.. :ermm:

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar
SÅ: Valgfag fotball og valgfag Engelsk(i mitt tilfelle) teller like mye? Jeg går VK1 Idrettsfaglig. Føler liksom at jeg har jobba mer i engelsken enn hva de andre har i fotballen.. :ermm:

Det stemmer, så lenge du får karakter i de to fagene. På noen skoler kan man velge mellom karakter og bestått/ikke bestått. Det siste alternativet kan, så vidt jeg har forstått det, ikke regnes om til karakterer, og kan derfor ikke telle på snittet. Jeg fikk 6 i totimersfaget musikk i fjor, og det teller like mye som alle andre karakterer jeg får.

Lenke til kommentar
SÅ: Valgfag fotball og valgfag Engelsk(i mitt tilfelle) teller like mye? Jeg går VK1 Idrettsfaglig. Føler liksom at jeg har jobba mer i engelsken enn hva de andre har i fotballen..  :ermm:

Det stemmer, så lenge du får karakter i de to fagene. På noen skoler kan man velge mellom karakter og bestått/ikke bestått. Det siste alternativet kan, så vidt jeg har forstått det, ikke regnes om til karakterer, og kan derfor ikke telle på snittet. Jeg fikk 6 i totimersfaget musikk i fjor, og det teller like mye som alle andre karakterer jeg får.

Det gjør ikke 2-timers psykologien jeg har sammenliget med engelsken ihvertfall... Psykologien er 2-timers valgfag btw.

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar
Jeg er enig med G2Petter

På videregående er forskjellen på studieretningsfag og valgfag at det er obligatorisk å ha studieretningsfag, men ikke valgfag. Studieretningsfagene kan også gi ekstrapoeng, noe valgfagene ikke gjør.

Det er da det jeg sier (tror jeg)

Jeg går Grunnkurs Elektro, så studieretningsfagene mine er "Elektronikk", "Elektroteknikk", "Automatiserte Anlegg", "Elmekk", m.m

De karakterene teller på snittet

Også allmenn fagene teller, som f.eks. "Engelsk", "Norsk" og "Matte"

Men valgfaget teller da ikke? Det er 1 fag, som f.eks. "Ballspill", eller "EDB"

Huff.. Bare se Karakterene mine her..

EDB = 5 foresten :w00t: Gjorde ALDRI lekser, eller noe i timene. :whistle:

karakterer0qf.th.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Jeg skulle onske man hadde stroket hadde man fott mindre enn 60%, uansett om man gaar paa ungdomsskolen eller VGS.

Lenke til kommentar

Satser på 4,75 i snitt i år

Den pollen hadde meget høyt gjennomsnitt. Så enten er folkene her veldig flinke til å lyge litt på karakterene sine, eller så vil ikke de med dårlig snitt poste, eller så er dette et nerdeforum av dimensjoner ;)

Jeg satser på alle 3 :wee:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...