Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva har du i snitt karakter?!

772 stemmer

1. 1. Hva har du i snitt karakter?!

• 1 - 1,4
      6
    • 1,5 - 1,9
      3
    • 2,0 - 2,4
      3
    • 2,5 - 2,9
      20
    • 3,0 - 3,4
      36
    • 3,5 - 3,9
      117
    • 4,0 - 4,4
      181
    • 4,5 - 4,9
      206
    • 5,0 - 5,4
      148
    • 5,5 ->
      52

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet er dedikert til de med gjennomsnitt 4,8 eller høyere ( :innocent: )

Hvor mye jobber dere med lekser hver dag?

Er allmenn "enklere" enn ungdomsskolen?

NEI!

Det kan jeg skrive under på. Allmenn kan ikke sammenlignes med ungdomskolen. Når du begynner på GK så LENGTER du etter ungdomskolen, og synes det var de beste åra i ditt liv.

Du får mindre tid til lekser, venner, alt pga. dagene er lengre nå. Du får dobbelt så mye lekser som ungdomskolen (obs: spørs hvilke fag du velger etter hvert).

Jeg hadde 2fy (fysikk), 2kj (kjemi) og 2mx (matte) som valgfag (studieretningsfag) og jeg SLEIT. På vitnemålet står det 2 på fysikk og kjemi, og 1 på 2mx, med 3 på eksamen. Bruker man ikke timesvis hver dag kan man bare glemme det, hvis man ikke har naturtalent for realfag. Ellers så kan man velge enklere fag som SK, engelsk, og noe andre greier som jeg ikke husker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette spørsmålet er dedikert til de med gjennomsnitt 4,8 eller høyere ( :innocent: )

NEI!

Det kan jeg skrive under på. Allmenn kan ikke sammenlignes med ungdomskolen. Når du begynner på GK så LENGTER du etter ungdomskolen, og synes det var de beste åra i ditt liv.

Du får mindre tid til lekser, venner, alt pga. dagene er lengre nå. Du får dobbelt så mye lekser som ungdomskolen (obs: spørs hvilke fag du velger etter hvert).

Jeg hadde 2fy (fysikk), 2kj (kjemi) og 2mx (matte) som valgfag (studieretningsfag) og jeg SLEIT. På vitnemålet står det 2 på fysikk og kjemi, og 1 på 2mx, med 3 på eksamen. Bruker man ikke timesvis hver dag kan man bare glemme det, hvis man ikke har naturtalent for realfag. Ellers så kan man velge enklere fag som SK, engelsk, og noe andre greier som jeg ikke husker...

Det kommer vel helt an på. Det siste året har jeg gjort mindre lekser enn tidligere, og jeg har hatt både band og russerevy ved siden av. Jeg har 3FY, 3KJ og 3MX, og snittet mitt ligger rundt 5,0. Jeg er ikke noe supertalent for realfag, men jeg tar dem nok enklere enn de fleste.

Lenke til kommentar

NEI!

Lærerene våre maser om at GK kun er mest repetisjon av ungd.skolen. :dontgetit:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Det stemmer stort sett ikke:

Matematikk: MYE nytt.

Engelsk: De fleste får sjokk når de opplever nivåforskjellen mellom 10. og GK (Jeg har snakket med mamma, som er lærer i faget, så det er ikke bare basert på egen erfaring, vi hadde det heldigvist ganske strengt på ungdomsskolen.

Naturfag: Det kommer an på hvor mye dere har gjort på ungd,skolen, men de fleste opplever nok mye nytt, kanskje spesielt i naturfag.

Gym: Samme gamle, men mer teori. (Ikker mer enn to timer i halvåret eller noe sånt, men allikevel.)

B- / C-språk: Varierende avhengig av hvor mye du kan fra før.

Økonomi og informasjonsbehandling: Et helt nytt fag for dere som begynner på GK.

Jeg er allikevel ikke enig i at jeg på noen måte savnet ungdomsskolen, men det er som regel avhengig av hva du legger i skolen, og om du havner i et miljø du trives i.

Lenke til kommentar

Som med det meste annet, varierer det veldig. Gjennomsnittet mitt var for eksempel over en karakter høyere enn summen av gjennomsnittet til to i klassen min da jeg begynte på GK. Det er enorme mengder menneskelig søpper som begynner der bare for å bli russ. En tidligere elev av klasseforstanderen min strøk i alle fag unntatt bridge valgfag.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er snittet her mistenkelig høyt. Det ser normalfordelt ut, noe det skal være, men burde ikke hovedvekten ligge på 3,5 - 3,9? Er det høyere gjennomsnitt enn landsgjennomsnittet her på hw.no, eller er det norske læresystemet for slapt?

Jeg sender deg en PM om pensum i 1M og 1X jeg endrebjorsvik89.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er snittet her mistenkelig høyt. Det ser normalfordelt ut, noe det skal være, men burde ikke hovedvekten ligge på 3,5 - 3,9? Er det høyere gjennomsnitt enn landsgjennomsnittet her på hw.no, eller er det norske læresystemet for slapt?

Ja, jeg tror ikke noe på at flesteparten har over 4 i SNITT.

Vet dere hvordan dere ut regner snittet egentlig?

Husk at Valgfaget ikke skal være med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Jeg er naa ferdig med mitt uvekslings aar i USA, og jeg kan skrive under paa at GK er veldig lite arbeid i forhold til hva vi hadde over her (spors hvilke fag man har).

Etter et aar over her i USA saa har jeg aapnet oynene litt mere og ser at det norske skole systemet er ikke saa bra jeg trodde det var. Ta foreksempel fysikk klassen min dette aaret, vi dekket hele 2FY pensumet og nesten halve 3FY. Klasse kameratene mine hjemme syt og klaget over for mye aa gjore, mens elevene her ikke sa et ord om for mye arbeid. Dette kan vaere et engangs tilfelle, men jeg skal vaage aa paastaa at veldig mange norske elever er late.

Lenke til kommentar

Jeg er naa ferdig med mitt uvekslings aar i USA, og jeg kan skrive under paa at GK er veldig lite arbeid i forhold til hva vi hadde over her (spors hvilke fag man har).

Etter et aar over her i USA saa har jeg aapnet oynene litt mere og ser at det norske skole systemet er ikke saa bra jeg trodde det var. Ta foreksempel fysikk klassen min dette aaret, vi dekket hele 2FY pensumet og nesten halve 3FY. Klasse kameratene mine hjemme syt og klaget over for mye aa gjore, mens elevene her ikke sa et ord om for mye arbeid. Dette kan vaere et engangs tilfelle, men jeg skal vaage aa paastaa at veldig mange norske elever er late.

Jeg tror ikke det er et engangstilfelle, jeg har merket meg at det er veldig mye klaging og syting på skolen her. Nå er det sikkert forskjellig fra skole til skole, også i USA.

Lenke til kommentar

Vet dere hvordan dere ut regner snittet egentlig?

Det burde muligens stått i første post, men jeg tror da at de aller fleste vet det.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal ikke valgfag (eller studieretningsfag som de faktisk heter) være med på snittet? De teller like mye på opptak til universiteter og høyskoler som obligatoriske fag som religion og historie.. (Mer på noen linjer)..

Ville faktisk fått et snitt på 6,00 hvis jeg fjernet studeretningsfagene fra VKI, men matte og fysikk trekker noe ned ;) (Men så står man jo igjen med bare 5 tellende karakterer da)

Selvfølgelig har HW.no sine forum et mye høyere snitt enn landsgjennomsnittet..

Lenke til kommentar
Hvorfor skal ikke valgfag (eller studieretningsfag som de faktisk heter) være med på snittet? De teller like mye på opptak til universiteter og høyskoler som obligatoriske fag som religion og historie.. (Mer på noen linjer)..

Ville faktisk fått et snitt på 6,00 hvis jeg fjernet studeretningsfagene fra VKI, men matte og fysikk trekker noe ned ;) (Men så står man jo igjen med bare 5 tellende karakterer da)

Valgfag er ikke studieretningsfaget.. Det er et tilegsfag som f.eks. Ballspill, Musikk, Sveising, EDB m.m.

Valgfag er vel da du kan velge et fag fra andre studieretninger

Valgfag har aldri teltes med i karaktersnittet..

Lenke til kommentar
Valgfag er ikke studieretningsfaget.. Det er et tilegsfag som f.eks. Ballspill, Musikk, Sveising, EDB m.m.

Hvor i all verden har du dette fra?

Lenke til kommentar

Hvor i all verden har du dette fra?

Flere år med skole :p

Har aldri møtt noen som teller med valgfagen før nå..

Også lærerne sier at valgfag ikke skal være med. (I think)

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...