elkenzaal Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Har Opteron 242 og MSI Master 2FAR HK. Har fått med meg at FSB og Multiplier er det som er viktig for å klokke. Og at jeg skal holde meg unna Vcore om mulig. 1,8 er vel max av hva som er anbefalt? Leste noe om AGP/PCI greier. Hva går det ut på? Er det noe mer jeg bør se på ved klokking ? Er det feks noe forhold mellom FSB og Multiplier som er bra eller motsatt? Hva bør en stille på først etc. Ramen min er ikke top kvalitet: Kingston ValueRAM ECC/Reg Vil dette by på noen problemer? Editert Endret 4. mai 2005 av elkenzaal Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Øking av volt er helt ufarlig dersom gjør det på en forsvarlig måte. Å klokke vik du alltiss klare men hvorlangt er spørsmålet Ja og agp\pci må du låse hvist ikke går hele greia til hel*****! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Klokk mp, da slipper du å tenke på at bus'en i resten av systemet blir høyere, som kommer til å gi et ustabilt system etter hvert. Hvis du finner ut at cpu ikke er stabil etter øking av mp så kan du settet opp vcore t hakk... Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hva er default volt da? ? noen som vet ? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hva er default volt da? ? noen som vet ? Til trådstarter: Det står i bios Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Hei. Beklager lang tid. Default Volt er 1,5. Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Leste på testene til hw.no at på et dual 246 system kunne de sette FSB til 230 men det var maks. Og at MP var låst. Hvis MP er låst hos meg også er det bare FSB jeg skal stille på da eller kan jeg øke vcore et hakk der også? Er Prime95 er et bra verktøy for testing av stabilitet? /me føler seg som en noob Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Leste på testene til hw.no at på et dual 246 system kunne de sette FSB til 230 men det var maks. Og at MP var låst. Hvis MP er låst hos meg også er det bare FSB jeg skal stille på da eller kan jeg øke vcore et hakk der også? Er Prime95 er et bra verktøy for testing av stabilitet? /me føler seg som en noob Still opp FSB til det blir ustabilt, da kan du øke vcore for å få det stabilt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå