Gå til innhold

Pinnacle Studio 9 Plus

Anbefalte innlegg

Som rimelig ny bruker av Pinncacle har jeg kost vettet av meg med å lage et lite prosjekt. 1 time råfilm ble klippet til en 20-minutters film, og nå ser det "helprofft" ut med DVD-meny, bakgrunnsmusikk, overganger, rulletekster og hele pakka... MEN - ved eksport til DVD skjer følgende: Rendering osv går sin gang og tar sin tid (et par timer), deretter "Compiling disk", og rett før den er ferdig og skal begynne å brenne til DVD aborteres hele prosessen og Pinnacle stenges ned, helt uten ytterligere meldinger.

Har forsøkt å lage en kortversjon av prosjektet, da går det helt fint.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tips kan være å laste ned seneste patch fra www.pinnaclesys.com som er 9.4.2

Dersom det ikke blir bedre kan du istedenfor å brenne ut på dvd, lage et image og så brenne etterpå i et eksternt brenneprogram som f.eks Nero

Endret av vidoy
Lenke til kommentar

På innstillingene kan du velge "Make disc, but don't burn".

Husker ikke helt hva som stod, men du sjønner når du ser i innstillingene.

Da lager studio 9 ei mappe som heter VIDEO_TS, i denne mappen ligger alle filene som skal brennes til DVD.

Så kan du åpne Nero, velg "DVD-video", også henter du inn alle filene som ligger i VIDEO_TS mappa som studio 9 laget. Nero godkjenner ikke alle disse filene, men det er ok, disse trengs heller ikke så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt vanvittig mye problemer med brenning av DVD. Har nettopp oppgradert til ver 9.4.3 og hadde et lønnlig håp om at brenning nå skulle fungere. Det gjorde det også på første forsøk. I pur lykkerus laget jeg et nytt prosjekt, satte igang rendering og brenning i natt. Men, i dag tidlig var det samme elendigheta igjen; fikk opp feilmelding som indikerte at brenning var mislykket. Ved visuell inspeksjon av DVD'en ser jeg at det er en tynn liten stripe som er brent. Når jeg følger med på prosessen ser jeg at det stopper opp i det melding om "Write lead track" kommer, deretter får jeg opp melding om at brenning var mislykket. Er det noen der ute som har noen gode tips? Føler at jeg snart har prøvd alt mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...