Gå til innhold

Erna vil stramme inn abortloven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så ved å si:
At andre da skal sette seg over andre ved å prøve å tvinge på dem sine lover og verdier er fullstendig forkastelig.

så betyr vel dette at du er imot dagens demokratiske samfunn og ønsker mest mulig individuell frihet. Du passer bra til å stemme DLF da.

Selvfølgelig er jeg for en stor grad av individuell frihet. Det at jeg mener at enkeltpersoner ikke skal prøve å tvinge på andre sine lover og verdier faller nok ikke under noe spesiell politisk kategori, (rent bortsett fra at det ikke faller under "diktaturkategorien"). Er selvsagt for et demokratisk flertall men i noen tilfeller må det også finnes grenser for hvilke ting ved individet som skal detaljstyres av staten. Skal man til slutt ende opp med at "flertallet" tilslutt feks. skal bestemme når jeg skal spise, gå på toalett og styre andre funksjoner som kun har med min egen kropp å gjøre? :nei:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er jeg for en stor grad av individuell frihet. Det at jeg mener at enkeltpersoner ikke skal prøve å tvinge på andre sine lover og verdier faller nok ikke under noe spesiell politisk kategori, (rent bortsett fra at det ikke faller under "diktaturkategorien"). Er selvsagt for et demokratisk flertall men i noen tilfeller må det også finnes grenser for hvilke ting ved individet som skal detaljstyres av staten. Skal man til slutt ende opp med at "flertallet" tilslutt feks. skal bestemme når jeg skal spise, gå på toalett og styre andre funksjoner som kun har med min egen kropp å gjøre?  :nei:

Ja, men i denne saken er det jo vernet om et individ som teller- nemlig fosteret. For la oss holde oss til fakta. Det er slik at etter 12 uker så er det ikke lenger kun opp til kvinnen om fosteret skal få lov til å bli bært frem eller ikke. Slik er det bare, om du er enig i det eller ikke kan du gjerne diskutere i en mer passende tråd, men la oss forholde oss til det. Alså, etter 12 uker begynner fosteret å få visse rettigheter. Så det Erna Solberg her er for er egentlig at foster med Eugenisk indikasjon (og merk deg også indikasjon) skal behandles likt som foster uten en slik indikasjon. Man vil altså unngå å bli behandlet som mindre verdt enn det som ser ut som friske barn

For dette kan man igjen dra ut til etter virkeligheten. Bør samfunnet behandle mennesker med f.eks. Downs Syndrom med mindre rettigheter?

Og da dra paralellen:

Skal foster med Downs syndrom ha mindre rettigheter?

Og igjen, husk dette gjelder for abort mellom 3-6 mnd. Før det er det fritt frem for kvinnen å ta abort.

Utifra dette syntes jeg det er helt korrekt av Erna Solberg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...