Gå til innhold

Registry-utfordring (endre start page)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en aldri så liten utfordring jeg sitter og klør meg i huet med her:

Jeg skal endre start page i internet explorer på x antall winnt-maskiner, for en spesiell bruker (alle brukerne heter det samme).

jeg har funnet ut at registryverdien som må endres ligger under [HKEY_USERS\<sid>\software\microsoft\internet explorer\main\] og heter start page.

Iogmed at sid'en er forskjellig på samtlige, har jeg laget en reg-fil (startside.reg) som ser slik ut:

-

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]

"Start Page"="www.test.no"

-

Alle maskinene er logget inn med brukeren som endringen skal foretas på. Jeg har også laget en .cmd-fil som inneholder kommandoen:

regedit /s c:\startside.reg

Tanken er da at jeg trigger denne cmd-fila på maskinene. Jeg skal kunne trigge cmd-fila via kommandolinja.

Problemet er som følger:

når jeg trigger cmd-fila, skjer følgende: endringen skjer på hkey_current_user_blablabla, og ikke under hkey_users_<sid>\blablabla.

Når jeg starter ie leser den fra hkey_users_<sid>\blablabla og dermed oppfatter den ikke endringen.

når jeg derimot DOBBELTKLIKKER på cmd-fila, skjer endringene på hkey_users_<sid>, og ikke på hkey_current_user, og da fungerer det utmerket. Problemet er at jeg ikke kan sitte og dobbeltklikke på samtlige maskiner.

Noen som har noen gode forslag til løsning? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er det:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\S-1-2-21-1078081533-7893360284298-500\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]

"Start Page"="www.test.no"

garanterer ingenting, men det funket her...

med SID må endres da, tror det er SID som gjør at den ikke funker, for banen du skrev inn finnes jo egentlig ikke...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...