TapZ Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hei! Jeg har en aldri så liten utfordring jeg sitter og klør meg i huet med her: Jeg skal endre start page i internet explorer på x antall winnt-maskiner, for en spesiell bruker (alle brukerne heter det samme). jeg har funnet ut at registryverdien som må endres ligger under [HKEY_USERS\<sid>\software\microsoft\internet explorer\main\] og heter start page. Iogmed at sid'en er forskjellig på samtlige, har jeg laget en reg-fil (startside.reg) som ser slik ut: - REGEDIT4 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main] "Start Page"="www.test.no" - Alle maskinene er logget inn med brukeren som endringen skal foretas på. Jeg har også laget en .cmd-fil som inneholder kommandoen: regedit /s c:\startside.reg Tanken er da at jeg trigger denne cmd-fila på maskinene. Jeg skal kunne trigge cmd-fila via kommandolinja. Problemet er som følger: når jeg trigger cmd-fila, skjer følgende: endringen skjer på hkey_current_user_blablabla, og ikke under hkey_users_<sid>\blablabla. Når jeg starter ie leser den fra hkey_users_<sid>\blablabla og dermed oppfatter den ikke endringen. når jeg derimot DOBBELTKLIKKER på cmd-fila, skjer endringene på hkey_users_<sid>, og ikke på hkey_current_user, og da fungerer det utmerket. Problemet er at jeg ikke kan sitte og dobbeltklikke på samtlige maskiner. Noen som har noen gode forslag til løsning? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 sett opp en policy som endrer setter start-siden, hvis de logger seg på en server da Lenke til kommentar
TapZ Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 sett opp en policy som endrer setter start-siden, hvis de logger seg på en server da Nei, dem logger seg ikke på noen server Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) her er det: REGEDIT4 [HKEY_CURRENT_USER\S-1-2-21-1078081533-7893360284298-500\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main] "Start Page"="www.test.no" garanterer ingenting, men det funket her... med SID må endres da, tror det er SID som gjør at den ikke funker, for banen du skrev inn finnes jo egentlig ikke... Endret 9. mai 2005 av aklla Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Kan han bruke variabelen %USERNAME% til dette formålet, tror dere? Endret 9. mai 2005 av HappyRay Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 %username% er en variabel i cmd, jeg tviler STERKT på at det kan brukes i registry-filer, men du kan jo kanskje lage en .reg fil med en .bat fil og bruker %username% i regfila Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hva står SID for? Security IDentifier, et "personlig serienummer" som er låst til deg som bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå