Gå til innhold

Får ikke til å boote ny maskin...


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Kjøpte en slik oppgraderingspakke hos Komplett for å få en grei pc til dama. Hadde endel fra før, så jeg trengte bare mobo, cpu, ram og skjermkort. Valget falt på MSi K8T Neo2 + AMD 64 3200+ og Power Color 9800PRO.

 

Har koblet dette sammen med DVD-ROM, CD-RW, floppy og en 160 Gb harddisk. Etter mine beregninger skal alt være koblet rett.

Men så kommer problemet:

Når jeg skal boote får jeg bare opp følgende melding:

PXE-E61: Media test failure, check cable PXE-M0F: Exiting PXE ROM i et par sekunder før det kommer insert disk in A.

Dette er alt jeg får opp.

Hva er galt, og hva må jeg gjøre for å få dette til å funke?

 

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter et søk med google, finner jeg mye rart.

Det står bl.a at pxe står for noe som at maskinen prøver å boot´e fra et lan device, du har på hovedkortet.

 

Sjekk dine instillinger i bios, se om det hjelper.

 

Ellers kan du søke selv på google med den feilmeldingen du får.

 

Og sjekk kablene dine igjen, om de sitter ordentlig fast.

Endret av bholmsen
Lenke til kommentar

Som nevnt er PXE bare en måte å boote fra LAN, ser ofte at dette er første prioritet i boot-rekken. Ligger det noe OS på disken i hele tatt da? Finner biosen disken? Er den i boot sekvensen? Står det en cd/floppy i? Burde være ganske lett å feilsøke her.

Lenke til kommentar

Ville gått inn i bios og sjekket hva som står som boot priority.

Valgt at den skal boote fra CD-ROM først, og kjørt HD-0 som secondary Boot Device. Hvis du har f.eks thirs boot device eller boot other device, så ville jeg disablet disse.

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Jeg har kanskje svaret på ditt problem. Har en maskin med akuratt samme hovedkort.

Først og fremst må du sette Cd rom som first boot device. Om maskinen ikke klarer og boote da, har du et problem. Jeg fant ut at xp cden, som liksom skulle være bootable ikke var det, dermed gikk maskinen over og prøvde og boote på lan. Men med en orginal xp cd gikk det bra.

 

Maybe that's your problemo?!

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...