Myron Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Det viser seg at en hel horde, som har kjøpt IBM Deskstar 75gpx disker, saksøker IBM. Det hele bunner i at MANGE disker av denne typen har gått fyken. Selv kjøpte jeg to disker i 2001, og den ene har sett sine beste dager. Etter å ha kommet over DETTE nettstedet, så fant jeg ut av at min disk, befinner seg blant de berørte serienummerene. Det eneste som er synd er at man må ha kjøpt disken i USA, for å få sin del av forliket. Derfor lurer jeg på om det er mange som har kjøpt denne typen disk, siden mars 2000 her i Norge, og hatt problemer med sin. For i så fall, kanskje vi skulle gjort det samme her til lands? De aktuelle diskene kan være kjøpt mellom 15. mars 2000 og 4. mars 2005. Og diskene kan være både 'fabrikk'montert, DELL, HP osv, eller kjøpt på egenhånd. Jeg nekter å tro at jeg er den eneste som har hatt dette problemet, her hjemme. Mulig at dette er gammelt nytt, men fant ingen tråder om dette emnet. The Settlement relates to the following family of IBM Deskstar 75GXP hard disk drive models: DTLA 307-015 DTLA 307-020 DTLA 307-030 DTLA 307-045 DTLA 307-060 DTLA 307-075 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 At 75GXP diskenen sugde er nok de fleste enige om. Hm, jeg har faktisk min 75GXP liggendes en skuff et sted enda. Får vel aldri gjort noe med det nå lenger da. Lenke til kommentar
Myron Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 At 75GXP diskenen sugde er nok de fleste enige om. Hm, jeg har faktisk min 75GXP liggendes en skuff et sted enda. Får vel aldri gjort noe med det nå lenger da. Ser ikke ut som det er så mange som var berørt av det problemet, som jeg hadde håpet på. Jeg kommer i alle fall til å kontakte IBM, og be pent om en ny disk. De er nok smertefullt klar over at diskene sugde baller og kaniner Tenkte bare at om vi hadde vært fler, ville vi stått sterkere. But I it was not ment to be. De er så mange flere, om alt, på andre siden av dammen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 DTLA 307-045 har 4 stykker, men mitt problem er at de funker enda. Etter nesten 2 år i min forrige pc. Byttet dem ut i juli 2003 på grunn av støyen. Eg har alltid god kjøling på mine disker, kanskje derfor de fuker enda. Tempen på ibm DTLA 307-045 diskene var mellom 30-37c. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har hatt en slik disk som gikk fyken, og har mange kamerater som har opplevd det samme med deskstar disker. Ingen kritisk informasjon er tapt i mitt tilfelle, og ikke som jeg vet fra de jeg kjenner heller. Hadde det vært veldig viktige ting som gikk tapt, så kanskje jeg hadde giddet lage en sak ut av det. Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har fortsatt min DTLA 307-075. Den har vært i bruk siden var ny, faktisk døgnet rundt de siste fem månedene. Jeg har heller ikke noe kjøling på den, så temperaturen ligger 40-50 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå