Gå til innhold

Andre som misliker den jamba reklamen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ernie.: Joda, jeg har ingen problemer med å forstå det. Hadde jeg sittet på tronen, ville hver bidige internettside vært 100% statisk. Men slik er det ikke, og skjønt jeg ikke kan fordra all den blinkende dritten, så står den som et (drit)viktig ledd i den hårfine harmonien her på vevet. Gamer.no får vise deg blinkende dritt, og du får lese anmeldelsene dems.

 

Jeg sa en gang at jeg ikke trykket på dem... annonsene. Vel, det gjør jeg. Om Kompletts blinkende annonse viser et godt tilbud, så trykker jeg ofte på det. Og denslags er med på å opprettholde det store antallet gratise internett-tjenester vi har i dag.

 

Jeg forventer ikke at alle skal skru av reklamefilteret sitt, men jeg synes dere skal tenke over det. Jeg vil nødig måtte betale for hver bidige tjeneste her på internett den dag alle har reklameblokk. Sier du ja til Internett som et gedigent nettverk av gratis informasjon, da sier du ja til reklame.

Lenke til kommentar

Problemet er at reklame strider en del med den orginale tankegangen bak internett. Nemlig at det er ikke-komersielt og "vi deler med hverandre"-kultur. Da synes jeg det blir feil at jeg må vente 13-14timer totalt sett over et år på reklame (forutsetter overføring på 50KB/s og 2,5GB med reklame i året). Når man på toppen ødelegger det hele med at man har forstyrrende reklame (ekstremttilfelle hentet fra VG. De som har sett reklamen skjønner godt hva jeg mener) så mister jeg rett og slett totalt respekten for reklame generellt på nettsider. Hadde man enda holdt seg til litt mer anonyme greier så hadde jeg vel vurdert å la det være litt reklame, men slik er det ikke. Jeg er fullstendig klar over at reklame er en viktig økonimisk del, men som sagt jeg har rett og slett mistet respekten for det og da fjerner jeg likegodt alt jeg kan. At det går utover uskyldige bryr jeg meg fint lite om. Dessuten finnes det andre måter å generere en inntekt ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...