Gå til innhold

Liverpool F.C. i CL-finalen

djorgen

Anbefalte innlegg

Fjortissupportere som holder med United og LFC, hater kanskje Arsenal mest... Mest forde de er for unge til å få med seg rivaliseringa på 90-tallet mellom Pool og United. Men bare vent - når Liverpool nå endelig kommer seg i toppen igjen, så blirre bråk igjen... :p

Det er jo ikke bare 90-tallet. Det er hele veien tilbake til den tiden da man bar rustning.

Samme er det med leeds, er en grunn til at kampene mellom leeds og ManU kalles rose krigen. De fleste London lagene har ikke nær en så dyp historikk om ManU, LFC og leeds har. Tenkte da spesielt på hva disse klubbene har gått gjennom hele 1900 tallet.

Kan nevne litt i etterkrigstid og utover for united:

-Old Trafford sønderknust etter 2.verdenskrig, ble bygd opp nesten på dugnad.

-Busby babes å hele den sagaen

-Hvordan United falt i staver og rykket ned, for deretter og komme tilbake. Hvis man ser på publikumstall fra den tiden så er det imponerende samhold.

-United slår tilbake overtakelses planene til SKY

-Treble sesongen.

I tillegg er stort sett alle store spillere som har spilt i United trofast mot klubben, selv om de kanskje ikke startet der. Se på Cantona og Keane begge spillere som ville blitt lynsjet av et annet lag sine supportere hadde dem spilt for dem, men supporterne holdt dem inne i varmen og sang for dem nesten hver hjemmekamp når de var suspendert. Samme skjer nå med Solskjær, til og med Ferdinand selv om han misbruker denne tilliten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden Manchester røk ut så holder jeg med Liverool.

Jeg holdt ikke med noen etter United røk ut, kanskje Ac milan. Men hvertfall ikke Liverpool! Hallo dette er snakk om erkerival nr 1 opp gjennom historien. Chelsea supportere kan si hva de vil, vi vil aldri få et slikt hat forhold til dem (selv om de hater oss). Arsenal supportere tror også vi hater dem, men de tar feil. Det er Wenger vi ikke liker. Nei det er 3 lag i England jeg aldri kommer til og juble for å det er leeds, LFC og city. Selv om leeds slo Arsenal i 2002/2003 sesongen å vi fikk trofeet, så jublet jeg på United sin vegne.

I kampen mellom Chelsea og Liverpool håpet jeg på akkurat det som skjedde, en feil dommeravgjørelse. Så kan vi bare avfeie eventuelle bemerkninger om finale i Cl med at de ikke fortjente det. Å ballen var ikke over helt over linja!

Men men, lykke til LFC. De har uansett kun en liten sjans mot erfarne AC milan.

Tenkte da kun på denne kampen. Så klart håper jeg på at AC milan knuser LFC i finalen;) Husker i gamle dager da det var fotballfest på lokale puben for og se Man Utd VS. LFC Det var gøy. Liverpool på den ene siden av storskjermen og Man Uyd på den andre. Og man utd vant alle gangene:P nesten da...

Lenke til kommentar

Hei!

For det første hadde Liverpool veldig flaks!

Ballen var IKKE inne, som dere alle vet! Eller ikke vet?

Ta en titt her: UEFA's bilder av kampen (VG) & her: SkySports ''BEVIS''

For det andre, Liverpool har ikke noe bra lag. Viss de hadde vært gode, hvorfor vant de ikke serien hjemme da? Det er de tre beste i Premier League som automatisk blir kvalifisert til neste års Champions League, og Liverpool er ikke en av dem. De risikerer faktisk å miste 5. plassen p.g.a Everton <-- Hvor flaut?

Nå får dere gi dere, Liverpool er møkk!

Vi får se da i finalen om hvem som blir verdens beste klubblag.

Milan må nesten knuse dem i Tyrkia 2-0 eller 3-0.

De sliter.....

Lenke til kommentar
Hei!

For det første hadde Liverpool veldig flaks!

Ballen var IKKE inne, som dere alle vet! Eller ikke vet?

Ta en titt her: UEFA's bilder av kampen (VG) & her: SkySports ''BEVIS''

Hvordan kan du vite at ballen ikke var inne? Er du Gud kanskje?

Sky har i hvert fall ikke peiling - de har tuklet med virkeligheten. Den såkalte animasjonen deres er forandret fra virkeligeten. Ta en titt på disse to bildene:

http://www.djuve.com/bilder/Liverpool-Chelski/

Der ser du at i animasjonen har SKY flyttet Chelsea-spilleren mye mer ut fra mål, mens i virkeligheten har han beinet inntill streken. Ergo - ballen er mye mer i mål enn det animasjonen viser.

Og det skulle uansett blitt straffe og rødt kort til Chech, da han var sistemann og stoppet oss i å score.

Chelsea traff mål 1 gang - Liverpool 4. Var Chelsea best, sier du? Haha. Ikke prøv deg.

Og som du vet - fotball handler om å score mål. Dommeren bestemmer. Vi scora 1 over 2 kamper, Chelsea scora 0. Selv om de har brukt 2.5 milliarder kroner på spillere. Liverpool har kanskje brukt 100-150.. Millioner!

Den 25.mai tar vi skalpen til Milan! I likhet med Juventus og Chelski...

You'll Never Walk Alone!

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Og som du vet - fotball handler om å score mål. Dommeren bestemmer. Vi scora 1 over 2 kamper, Chelsea scora 0. Selv om de har brukt 2.5 milliarder kroner på spillere. Liverpool har kanskje brukt 100-150.. Millioner!

Ehm, transfers frå 1. juli 2004 til no:

Xabi Alonso, frå Real Sociedad: £10,700,000

Djibril Cisse, frå Auxerre: £14,000,000

Josemi, frå Malaga: £2,000,000

Luis Garcia, frå Barcelona: £6,090,000

Fernando Morientes: frå Real M: £6,300,000

Scott Carson, frå Leeds: £750,000

Til sammen: £39,840,000

100-150 millioner sa du? :whistle:

(tal henta frå www.lfc-1.com)

Endret av ptv-
Lenke til kommentar
Det er de tre beste i Premier League som automatisk blir kvalifisert til neste års Champions League, og Liverpool er ikke en av dem.

Det er dei to beste som blir automatisk kvalifisert, nummer tre og fire må ut i kvalifisering.

Har ikke den som vinner "autoticket"?

Lenke til kommentar

Ehm, transfers frå 1. juli 2004 til no:

Xabi Alonso, frå Real Sociedad: £10,700,000

Djibril Cisse, frå Auxerre: £14,000,000

Josemi, frå Malaga: £2,000,000

Luis Garcia, frå Barcelona: £6,090,000

Fernando Morientes: frå Real M: £6,300,000

Scott Carson, frå Leeds: £750,000

Til sammen: £39,840,000

100-150 millioner sa du? :whistle:

(tal henta frå www.lfc-1.com)

Ok, 400 da. Sorry. Poenget var i hvert fall at Chelsea har brukt sinnsyke summer på spillere, mens Pool har vært mer moderate. Vi har også hatt lange skader på 5-6 av våre 1.lagsspillere i år, og det har heller ikke hjulpet.. Men likavel - vi har klart å komme oss til CL-finalen.

Godt jobba gutta! :w00t:

You'll Never Walk Alone...

Lenke til kommentar
Det er de tre beste i Premier League som automatisk blir kvalifisert til neste års Champions League, og Liverpool er ikke en av dem.

Det er dei to beste som blir automatisk kvalifisert, nummer tre og fire må ut i kvalifisering.

Har ikke den som vinner "autoticket"?

Den som vinn, og nr. 2 slepp kvalifiseringa til CL. Nummer 3 kjem inn i 3. kvalifiseringsrunde, mens nummer 4 kjem inn i 2. kvalifiseringsrunde ;)

Edit: No meinte den som vinn Premier League.

Endret av ptv-
Lenke til kommentar

Den som vinner har ikke automatisk plass året etter, på grunn av nye regler :(

Og de som klager på at ballen ikke var inne. Hva hjelper det? Det er dømt, og det er for sent å gjøre noe med det nå. Liverpool vant! Liverpool var best!

-hjerte- Liverpool!

Lenke til kommentar

Jeg syns det var veldig bra at Chelsea røk ut, vil de bare vondt!

Men i finalen tror jeg at Milan vinner. Liverpool er gode, ikke misforstå, men tror Milan er hakke sterkere. De har kanskje verdens beste forsvar og en kjempe midtbane pluss en av verdens beste spisser (Shevchenko) som på en god dag kan herje med et helt forsvar alene.

Jeg er personlig Milan supporter og har vært det en god stund og håper de tar tilbake tittelen den 25. Mai.

En ting er sikkert, en spennende kamp blir det!

Edit: La meg bare legge til, er fullt klar over at Milan var heldig i Semifinalene. Den første var kampen noenlunde jevn men de ble overkjørt i andre kampen. Men Milan er jo generelt et bedre lag en PSV så tror kanskje det var for det beste og vil tro at Milan kommer til å matche Liverpool bedre enn PSV.

Endret av MacManus
Lenke til kommentar

Trist at vi får se de to desidert dårligste lagene fra semifinalen spille i Istanbul. Milan overlevde på pur flaks, Liverpool karret seg videre ved hjelp av destruktivt spill og en idiotisk linjedommer.

JA til fotodømming. (Evt noe som kan avgjøre om ballen faktisk er inne i mål)

PS: MacManus: Chelsea HAR verdens desidert beste forsvar, sammen med Makelele og Lampard så danner CFC også verdens DESIDERT beste midtre rekke. (midtstoppere + sentral midtbane.)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
PS: MacManus: Chelsea HAR verdens desidert beste forsvar, sammen med Makelele og Lampard så danner CFC også verdens DESIDERT beste midtre rekke. (midtstoppere + sentral midtbane.)

Vil si meg meget uenig med dette. Jeg vil tørre å påstå at cafu-stam-nesta-maldini er et bedre forsvar enne terry og co. Midbanen med makelele og lampard, nja. Seedorf er en veldig god spiller, god ballfordeler. Og gattuso er en sliter, et viktig ledd på midtbanen. Kaka kan virkelig herje, det beviste han virkelig ifjor. Pirlo har en veldig fin høyrefot. Så jeg vil si at Milan har en veldig komplett midtbane.

Men det er nå min mening, forventer ikke at alle er enige.

Lenke til kommentar
Trist at vi får se de to desidert dårligste lagene fra semifinalen spille i Istanbul. Milan overlevde på pur flaks, Liverpool karret seg videre ved hjelp av destruktivt spill og en idiotisk linjedommer.

JA til fotodømming. (Evt noe som kan avgjøre om ballen faktisk er inne i mål)

Liverpool og Milan gikk videre etter 2 semifinaler. De var de beste lagene. Akseptér virkeligheten. :)

Lenke til kommentar
Liverpool og Milan gikk videre etter 2 semifinaler. De var de beste lagene. Akseptér virkeligheten. :)

Vel, resultatmessig så var de vel de beste lagene, men jeg mener fremdeles at Milan kom videre pga ren flaks og at Liverpool kom videre pga en skandaløs dommeravgjørelse. Synd for CL at de to kjedeligste lagene møter hverandre i finalen. :-\

Lenke til kommentar

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt utrolig :)))). Tidenes finale !! Liverpool are back where they belong.

Rafalusjon er i ferd med å sette djupe spor i fotballhistorien.

Gratulere alle røde!! Dette vil vi aldri glemme!

You'll Never Walk Alone

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...