Gå til innhold

Expert sine 30 dagers returrett

Anbefalte innlegg

Kjøpte 42" som jeg leverte tilbake til butikken pga det var meget dårlig kvalitet på produktet. Kjøpte et annet tv fra de og er fornøyd.

Selger opplyste meg om at jeg hadde 30 dager full returrett når jeg handlet første gangen, men problemet nå er. Jeg har 8001.- tilgode etter byttet av tv. De nekter de og utbetale meg. Dette har jeg i rest hos dem og MÅ bruke det i butikken.

Er dette lov? Kjenner bare handlel via internett. Har heller aldri handlet fra Expert tildigere.

Endret av MAC_USER
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lov. Det blir som "bytting kun mot tilgodelapp", slik som man har i klesbutikker. De tilbyr deg noe utover det loven krever, og kan derfor stille sine egne premisser, som du godtar ved kjøp.

Jeg kjenner ikke til tilbudet fra expert, og formoder selvsagt at dette ikke dreier seg om et "Få pengene tilbake" tilbud.

Endret av electr0nique
Lenke til kommentar

Exspert har ikke noen slik "garanti" det er det elkjøp som har. så lenge et produkt fungerer 100% har man egentlig ikke rett til å bytte det i det hele tatt, eller å heve kjøpet..

(andre lover hvis det er over telefon, eller på internett, da har man angrefristen, det har man ikke i vanelige butikker)

Lenke til kommentar

Hvis selger innrømmer at han ga 30 dagers full returrett eller at det står noen plass så skal du ha dine 8000 kr utbetalt.

Ellers ved vanlig kjøp i butikk har du ingen rettigheter når du har kjøpt en vare som det ikke er noe galt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...