Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hjælp.Har kjøpt meg et Sony dcr pc350 kamera, har kjørt over en liten snutt på pinnacle studio 9 men får ikke noe lyd.Har brukt i link som overføring men noen har sagt til meg at jeg må sette inn firewire kortet som fulgte med pinnacle for å få lyd, stemmer dette eller finnes det noen triks/muligheter for og få med lyden uten dette.Håper noen gidder og hjelpe en totalt uerfaren videobruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ilink? Aner ikke helt hva det er, men ser for meg du har brukt USB kabel? Sett inn FireWire kortet du, så får du ført over i best mulig kvalitet. Er vel en grunn til at du fikk med firewire kort når du kjøpte den pakken :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Trodde ilink var Sonys navn for firewire (gudene vet hvorfor...)? Men i så fall må jo trådstarter ha firewirekort installert på pc'en allerede, og da kan det vel ikke være vits i å installere det som fulgte med Pinnacle?

Eller var det usb Sony liker å kalle for ilink? :hmm: Fikk plutselig litt jernteppe her. Men det er i hvert fall firewire som skal brukes til å overføre video ja, uansett hva Sony velger å kalle det :)

Lenke til kommentar

Det stemmer at i.Link er Sonys navn på det vi andre kaller firewire. Jeg har hørt at enkelte tidligere programmer fra Pinnacle krevde proprietære firewirekort, men skulle tro at de nå var kommet så langt at programmene deres virker med alle slags OHCI-kompatible firewirekort.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke noe proprietært firewire-kort for å bruke mot Pinnacle Studio - et vanlig OHCI-kort duger helt fint.

Hvilken lydinnstilling bruker du på kameraet? Har du 12-bit eller 16-bit? Anbefaler at du kjører på 16-bit (se i brukerveiledning for hvor du kan stille inn dette).

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...