Gå til innhold

azureus -- litt hjelp?

Anbefalte innlegg

kjører azureus på ubuntu 5.04, det funker fett.. MEN en ting irriterer meg ... at jeg må ha en console oppe hele tida da! noen som vet hvordan jeg kan gå rundt den? så jeg slepper å ha oppen en console hele tida?

takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør den med "./azureus &" for å legge den i bakgrunnen. Da kan du dra en "exit" mens programmet starter opp, så slipper du å ha terminalen oppe.

Eventuelt bare kjøre det lett, og lage en link på desktopen eller noe.

Lenke til kommentar
vil det funke da? må jo kjøre azu med kommandoen ./azureus

Legg til "&> /dev/null &"(./azureus &> /dev/null &) etter programmet du ønsker å starte. Egentlig må du bare legge til "&", men siden programmene ofte spyr ut tekst til standard ut- og feildata, pleier jeg å omdirigere dette til /dev/null). Ved å legge til &, sendes prosessen rett til bakgrunnen, mens shellet fortsetter i forgrunnen. Da vil programmet du sendte til bakgrunnen (azureus) være barn av konsollemulatoren, så hvis du dreper konsollvinduet, så vil også alle "barneprosesser" dø med det. For å hindre dette lukker du konsollemulatoren med exit.

Altnernativt så kan du lage en "launcher" til azureus. Jeg måtte knote litt med skriptene i azureus-katalogen, fordi jeg ikke hadde java i $PATH, men det burde fungere for deg hvis "launcheren" kjører azureus-kommandoen fra den riktige katalogen.

Lenke til kommentar

Kvifor ikkje berre lage ein snarveg til programmet?

F.eks når eg legg inn Azureus pakkar eg ut Azureus og flyttar heile skiten til "/usr/local/azureus".

Då ligg altså binariet slik: "/usr/local/azureus/azureus". Så lagar eg berre ein launcher i GNOME (eller ein "Application link" i KDE) som peikar til programmet.

Treng for all del ikkje nokon terminal for grafiske program. Terminal vert som regel brukt om ein vil ha detaljerte feilmeldingar osv.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...