Gå til innhold

Har valg, men hvilket hovedkort?

Anbefalte innlegg

Nok en hjelp-meg-vet-ikke-hvilket-hovedkort-jeg-skal-velge tråd, men denne bør vel gå kjapt og greit. Skal kjøpe meg nytt Socket A hovedkort da det jeg har nå ikke fungerer som det skal, ser det ikke nødvendig og absolutt kjøpe noe nytt, så jeg endte opp i Demovare-avdelingen hos Komplett, og fant en del greie kort. Noen er vel ca. de samme, men har veldig liten greie på hva forskjellene er så tar de alikavel med.

Her er de jeg har valgt ut:

ASUS

Asus A7N8X Deluxe/GD

Asus A7N8X-E Deluxe

ABIT

Abit NF7-SL

Abit AN7

Abit NF7-M

Abit NF7-S V2.0

Abit NF7-S2G

Virker sikkert som et ubrukelig spørsmål for noen av dere, men setter virkelig pris på et kjapt og greit svar, og at jeg får valgt et kort ganske fort.

Takk for all hjelp! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle kortene er greie. Hadde selv et ASUS A7N8X Deluxe kort for en tid tilbake, og var meget godt fornøyd med det. Alle kortene du ramset opp har samme brikkesett, så foruten varierende ekstra ting på kortet kan du ikke forvente stor forskjell. Jeg noterte at ABIT kortet (som er noe nyere enn ASUS sitt) etterhvert tok over plassen til ASUS kortet som favoritt blant entusiastene, så det kan hende du får litt bedre ytelse der.

Endret av Del
Lenke til kommentar

To forskjellige revisjoner av samme chipset. Jeg er ikke sikkert på hvilken av dem som er nyest. For alt jeg vet er forskjellen kun oppdatering av BIOS, hvilket du kan gjøre over nett med et museklikk.

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt til å klokke PC'n din ville jeg definitivt ha gått for Abit NF7-S V2.0. (Bygd flere PC'er med dette hovedkortet) Kommer opprinnelig med en god bundle, men ikke sikkert i ditt tilfelle fordi dette er demokort.

Dette har den BIOS'en med mest overklokkingsvennlige innstillinger av de kortene du har funnet fram. . Det har også Soundstorm lydkrets.

Asus A7N8X-E Deluxe kortet har jo GBlan, da. Det har ikke Abit sine kort unntatt Abit NF7-S2G men det har jeg ikke hørt mye positivt om. Det er sett på som et "kontorkort" med meget begrensede muligheter i BIOS. Sikkert et et stabilt og greit kort.

Mitt valg ville vært: Abit NF7-S V2.0 :thumbup:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått valgene kuttet ned til to iallefall, enten ASUS A7N8X-E Deluxe eller Abit NF7-S V2.0. Prøvde å finne noen tester på nettet, men fant bare fra sider jeg ikke har hørt om. Så tok ut to tester som virket mest seriøse:

ABIT NF7-S V2.0

Asus A7N8X-E Deluxe

Er fortsatt ganske usikker, en mening til hadde vært flott. Anyone?

Endret av RaptiCon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...