jornt Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Må nesten bare fortelle om et overklokkingsprosjekt jeg hadde i vinter.. Det var 15-20 minusgrader ute, jeg satte opp vinduet på rommet med PC'n og venta en time før jeg gikk inn med boblejakke og lue, og klokka en dual 700 MHz PIII til.. tja, bare 1050 MHz eller noe sånt, men det var jævlig gøy :smile: Temperaturen på CPU lå på 8-12 grader. Det må jo være et bra tips for alle hardcore overklokkere? Bruke pengene på ullgenser, vinterjakke og lue istedet for Alpha-kjølere, og skrive på tastaturet med polvotter :smile: Slipper å bruke strøm til oppvarming av rommet også :smile:) Lenke til kommentar
cky Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Problemet blir harddisker/cd-rommer og mekaniske ting med bevegelige deler. Disse liker ikke temperaturer under ca 5 varmegrader. Det oppstår også lett kondens ved så lave temperaturer. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Kan ikke dy meg nå, men må fortelle om en lignende episode: Med maskinen delvis ute i hagen på omtrent samme temperatur, klokket jeg min T-bird AVIA "Y" 1133 til 1577Mhz! Det var tider det..... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: jornt skrev (2002-07-10 23:47):Må nesten bare fortelle om et overklokkingsprosjekt jeg hadde i vinter.. Det var 15-20 minusgrader ute, jeg satte opp vinduet på rommet med PC'n og venta en time før jeg gikk inn med boblejakke og lue, og klokka en dual 700 MHz PIII til.. tja, bare 1050 MHz eller noe sånt, men det var jævlig gøy :smile: Temperaturen på CPU lå på 8-12 grader.Det må jo være et bra tips for alle hardcore overklokkere? Bruke pengene på ullgenser, vinterjakke og lue istedet for Alpha-kjølere, og skrive på tastaturet med polvotter :smile:Slipper å bruke strøm til oppvarming av rommet også :smile:) Det var ikke en dum ide. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Har gjort det samme selv :smile:, PCn i vinduet på en kald vinter dag. Får lav temp da, tror CPU temp var rundt 4C (Athlon TB 1000@1200 eller noe). Morsomt å prøve sånt noe :smile:. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Vi kan jo ta oss en tur til Kautokeino i vinter... -50, med en svær bilradiatorvifte på full guffe rett på HK. Aner jeg heftig skjermkortklokking?Vannkjøling burde bli bra. Husk glykol :wink: Lenke til kommentar
RoSoka Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 må vel også fortelle om den gangen jeg satte maskinen i vinduet .Var på linking og alle satt me ytterklær på seg!..pinte min stakkart Athlon 1400 til 1846 mhz d va artig!..2-4 grader på cpu :razz: Lenke til kommentar
KickF Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 joa d kan være morro ... hadde ein kompis som eg budde på hybel i lag med å vi delte eit kjøleskap/ med lite frys ... Dette vart da byttet ut med eit litt større kjøleskap som han hadde fått heime sine foreldre , å da stod jo den lille kjøleskapet med ein lite frys tom , å da kom det ein fi tanke ... OVERKLOKKE ... MASSE ... MÅ VÆRE KALDT ... = PC 200MHz + Kjleskap m/ frys = RÅ Overklokking :smile: fikk overklokka 33 elle 66 MHz vist ikkje eg huksa feil ... å det virka fint i noen dager intil denne SMARTE kjøleskapet skulle ta ein avriming på den lille frysen ... ja da gjikk det som det måtte gå ... PC + VANN = NULL PC , MEN = MASSE SKROT Lenke til kommentar
KickF Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 joa d kan være morro ... hadde ein kompis som eg budde på hybel i lag med å vi delte eit kjøleskap/ med lite frys ... Dette vart da byttet ut med eit litt større kjøleskap som han hadde fått heime sine foreldre , å da stod jo den lille kjøleskapet med ein lite frys tom , å da kom det ein fi tanke ... OVERKLOKKE ... MASSE ... MÅ VÆRE KALDT ... = PC 200MHz + Kjleskap m/ frys = RÅ Overklokking :smile: fikk overklokka 33 elle 66 MHz vist ikkje eg huksa feil ... å det virka fint i noen dager intil denne SMARTE kjøleskapet skulle ta ein avriming på den lille frysen ... ja da gjikk det som det måtte gå ... PC + VANN = NULL PC , MEN = MASSE SKROT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå